Sänkgrav (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Björn Arvidsson, Sunday, June 06, 2021, 13:37 (1027 dagar sedan) @ mormorsgruvan

Nej men jag tycker att ångloksrevisioner bör ske i Sverige. Det finns exempel på att "svåra arbeten" som svetsning i kopparfyrbox har skett i Sverige. Dessutom är det lönsamt i längden om alla föreningar som inte har möjlighet att lyfta lok har sänkgrav. Varje transport till tyskland kostar pengar.

Det är fritt att tycka si eller så vart renoveringar ska ske.
Men det är lätt att sitta hemma vid datorn och tycka men om alla de som tycker att renoveringarna ska och hur de ska ske hos föreningarna kavla upp ärmarna och såg till att delta i renoveringarna, då skulle en massa fordon bli renoverade.
De flesta arbeten på föreningsfordon som sker i utlandet har hamnat där antingen efter som att deras offert är bäst, eller att det inte finns verkstad i landet som vill eller kan åta sig jobben.

för du ska inte räkna med att alla jobb kan utföras i föreningsregi om fordonet ska komma i drift inom rimlig tid, för alla föreningar har olika förutsättningar med kompetenser inom fordonsrenovering


Hela tråden: