Sänkgrav (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Daniel Niklasson, Monday, June 07, 2021, 17:36 (1026 dagar sedan) @ mormorsgruvan

Nej men jag tycker att ångloksrevisioner bör ske i Sverige. Det finns exempel på att "svåra arbeten" som svetsning i kopparfyrbox har skett i Sverige. Dessutom är det lönsamt i längden om alla föreningar som inte har möjlighet att lyfta lok har sänkgrav. Varje transport till tyskland kostar pengar.

Att skicka fyra axlar till Västervik-Meiningen kostar under 15 000 kr. Hela övningen med att få ordning på lager och axlar landar på strax under 450 000 kr exkl moms med en kombination av reparation och nytillverkning.

Vi lyfter utan problem alla våra fordon med hjälp av moderna elektriska lyftbockar.

Vare sig lyft eller frakt inverkar på projektets praktiska genomförande eller ekonomiska kalkyl utan här handlar det ytterst om att hitta någon som faktiskt kan genomföra det man behöver få gjort och som kan validera att det man gör uppfyller gällande krav.

/ Daniel


Hela tråden: