Tidningsförsäljning ombord? (Anslagstavla, resor mm)

av tobbe, Tuesday, July 13, 2021, 20:41 (1016 dagar sedan) @ Lennart Petersen

Jag tror mig veta med största säkerhet att Sonnys MJ-prylar inte hamnade hos Jvm. Däremot finns Sonnys vitrin om Rörviksolyckan hos Nässjö Järnvägsmuseum och den andra som han började bygga som sista projekt med mig sittandes mittemot var Getåolyckan som senare hamnade hos Jvm i Gävle placerad mittemot olycksloket F 1200. Tidningsvagnen hamnade strax innan hans frånfälle hos Jvm i Gävle där den stod och förföll till oikännlighet och skrotades därefter. Den omtalade moppen tog ju undertecknad hand om enär denne hade fått en stroke och sade rakt ut att ta hand om den och vårda den och det står dig fritt att göra vad du vill med den. Den fanns sedan ute på mitt sommarställe under en pressenning i 12 år. Körde den några gånger till affären ute i Roslagen men backarna var moppen övermäktig och ställdes sedan av t.v. Den kom senare att hamna hos JVM i Gävle efter diskussioner med HP om att detta var en kulturskatt av annorlunda modell och det finns ju bara EN Moppe av denna dignitet och passade ju perfekt för sitt vidare liv i järnvägsmiljö.:-P :-P
tobbe


Hela tråden: