Historik om Lysekilsbanan - tavlor och signaler förr. (Arkiv/forskning/litteratur)

av mikekris, Tuesday, September 28, 2021, 16:18 (935 dagar sedan) @ mikekris

Så här precis en månad efteråt säger jag "puff" i frågan! ;-)
Kan också avslöja att min utbildning i järnvägsprojektering nu på lite sikt verkar bära frukt då jag nyss har blivit erbjuden att bistå med projekteringshjälp till en erfaren elprojektör när han behöver avlastning i kommande tilldelade projekt i järnvägsvärlden med Trafikverket som huvudsaklig uppdragsgivare. Ser verkligen framemot detta nu efter allt coronaelände vi har gått igenom sen jag slutade denna 2-åriga utbildning. :-) Hoppas ni kan ge mer info på nåt vis!

Egna foton på ett då för tidpunkten överraskande besök av ett X5-tåg i Brastad den 10 maj 1981 överst ihop med en X7 i Hallinden i augusti samma år. Dessa X5:or rullade här som en övernattande kvälls- och morgontur Göteborg - Lysekil - Göteborg i tidsspannet 1971 - 77 enligt de uppgifter jag har fått. I övrigt upprustningsbilder från Hallinden och Brastad hösten -82 ihop med några äldre svart-vita bilder från 50-talet från Lysekil och Lyse som ett exempel på bilder jag hoppas att nån kan bidra med ur nån svunnen fotografs arkiv.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10200506033427644&set=pb.1061954852.-2207520000..

Mvh Micke, ordförande i Lysekils Modellsällskap - LMS, och tekniskt bevandrad i spårens värld.


Hela tråden: