Lokhaveri i Vallentuna 1966, 3 bilder. Tåg 702? (Fordon: allmänt)

av Thomas Tell, Wednesday, November 17, 2021, 22:11 (888 dagar sedan) @ AW

[image]

Tåg 720Y som gick från Östra 3 minuter före 718 gick vidare till Norrtälje. Anslutning mot Hallstavik var i tåg 740Y.
718s tågsätt gick från Rimbo dagen efter kl 6.25 utan några anslutningar från andra banor.
Första tåg från Norrtälje var 701Y och det gick 8.10 alla dagar och var inne i Stockholm 9.50. Tåget fanns kvar när jag började 1974. Jag har för mig att det var det som gjorde alla uppehåll t.o.m. Stocksund och alltid var smockfullt i de två vagnarna, motor och släp.
/tell


Jag tror snarare det havererade tåget var tåg 702 Öst-Nt. Detta med tanke på att fotografen åkte vidare mot Hallstavik enligt annat inlägg, samt att det finns bild från den försenade ankomsten med rälsbuss till Hallstavik där klockan verkar visa runt 11.
/Andreas

Jag får väl hålla med om detta. Jag kollade aldrig veckodag denna gången. Men ett så stort morgontåg en lördag som var jobbdag på den tiden. Nu var det pingst och tittar jag i min kalender från året står det att vi hade lördagsschema på torsdagen och lov fredag, lördag, söndag och måndag.

702 har kört sönder och tåget som gör rundgång är det enda "loktåget" som vänder i Vallentun dagtid en lördag 506/513. Klockan är alltså strax efter 9 när bilderna togs. En timme och tio minuter efter 702 avgångstid.
/tell


Hela tråden: