Senast elektrifierade bandelar (Göteborgs olika bangårdar ). (Järnväg allmänt)
Hamnbanan Gbg saknas, juli 2004.
Listan listar nog bara "riktiga" järnvägar, Hamnbanan i Göteborg var nog inte "riktig" järnväg 2004, vad det nu var för driftsform är jag för dålig på.
Det är system H och det går tågrörelser till Göteborg Skandiahamnen.
Nu ja, men jag kommer inte ihåg när det ändrades.
När T44 vara alena rådande var det ju växling.M.V.H Anders.k.
2004 bestod Hamnbanan av stationer utan mellanliggande linje (ställverksområde).
Numera (från 2009) består den av driftplatsdelar, ingående i driftplatsen Göteborg. Det har hela tiden gått utmärkt att framföra tågfärd mellan stationerna/driftplatsdelarna (så har också skett).
Okay.
Kan ju haka på med andar funderingar , som inte heller är med i listan (tycker personligen att listan är något konstig ).
Kvillebangården byggdes om någon gång på 80-talet , och en del av bangården fick då kontaktledning för att Bla Volvotågen skulle kunna utgå därifrån , 1987 ????
Göteborg Norra , var det BJ som byggde kontaktledning in på den bangården eller var det SJ ? ???
Skansenbangården fick ju även den kontaktledning när det blev Kombiterminal där , så att godståg skulle kunna utgå/ingå till den bangården direkt, när skedde det ?
M.V.H Anders.k.