Att låsa en tråd (Forumet)

av Trafikchefen Järnvägshistoriskt Forum, Tuesday, March 17, 2009, 15:17 (5491 dagar sedan) @ Erik Samuelsson

På senare tid har två trådar som handlar om museijärnvägar låsts. I båda fallen kort efter att någon suckat och stönat eller tycker att det räcker. Är det nån hemlig kod för att vissa kan låsa trådar? Om jag läser en tråd som är totalt ointressant - kan jag börja gäspa och bete mig så låser man den tråden?

A K skriver [i]"Gäsp...... att ni bara orkar alltså..."[/i] klockan 7.24 - tråden låst två timmar senare.

I den andra tråden skriver L H E [i]"Jag skulle faktiskt gå så långt som att vädja till administratörerna av forumet att inte tillåta dessa diskussioner!"[/i] klockan 9.30 - senare samma dag låses tråden.

När är ett ämne uttömt? Troligen när ingen längre skriver nått. Svarar ingen så stannar tråden automatiskt. Låser man den så kommer ändå frågan upp igen om det inte är färdigdiskuterat.

Att vara moderator i det här forumet är som att gå balansgång på en slak lina. Det är många viljor som vill föra fram sina åsikter.
Forumet är ett järnvägshistoriskt forum med allt vad det innebär. Järnvägs- och museiföreningar är definitivt en del av järnvägshistorien men det innbär inte att föreningslivets alla motstridigheter är järnvägshistoria.

Det finns uppenbarligen ett stort behov av ett forum där man kan diskutera järnvägs- och museiföreningarnas inre motstridigheter. Så Erik, varför inte medverka till att ordna ett sådant? En domän kostar cirka 300 kr/år och ett stort serverutrymmen på ett webbhotel 12 kr/månad och programvaran My little forum är gratis. Sen går det åt en jäkla massa ideella timmar att sköta det hela och bitvis är det ganska roligt för att inte säga lärorikt.

När det gäller det [b]HÄR[/b] forumet så har vi moderatorer, med eller utan våra kommentarer, avgörandet om vi ska låsa eller ta bort inlägg. Det kommer vi att fortsätta med. ;-)


Hela tråden: