X5B 221 kommentar från JVM, svar på kommentaren (Fordon: motorvagnar / dressiner)

av Thomas K Ohlsson, Saturday, February 05, 2022, 22:00 (782 dagar sedan) @ Sune Nylén

Det finns ju utmärkta fotografier att sätta upp som visar hur det en gång såg ut....Duger inte det..../Sune.

Sune - du sår då verkligen till på spikhuvudet!

Varför ska våra skattepengar gå till ett musem när det räcker med att visa 'utmärkta foton'? Jag åtar mej för en mindre ersättning - ska vi säga en miljon de första åren och sedan en fallande ersättning - att göra dessa 'utmärkta foton' tillgängliga för var och en som har en så kallad internetanslutning. Och för de stackare som saknar en sådan är det bara att komma till Hjälmarsvägen i Årsta så bjuder jag på såväl bildvisning som kaffe. Det är inte helt otroligt att jag i dessa fall även bjuder på en sexa Monopole och berättar spännande minnen från min tjänstetid i slutet av sjuttiotalet på stationen i Khä (på forumet använder vi ju helst obegripliga bokstavskombinationer). Verkar inte det som en lysande idé? Vart skall jag skicka mit kontraktsförslag?

vänligen
Thomas K Ohlsson


Hela tråden: