Tjänstevagnar? (Fordon: vagnar)

av tobbe, Saturday, April 23, 2022, 18:14 (231 dagar sedan) @ Thomas Tell

jag undrar om inte det var den vagnen som jag o min kompis Weine hittade och räddade vid SJ-skolan i Ängelholm vid den tiden inkopplad i ett skrottåg på väg till Vislanda? Weine hade läst att en museiförening i Helsingborg sökte efter gamla personvagnar så vi ringde (om han nu var ordförande i föreningen lasse Hagerman tror jag han hette) när vi hade kört i rask takt till Helsingborg och ringt denne som då bodde i Helsingör. Han blev helt salig och sade att han skulle ta sig över sundet i rask takt och fiska upp kassören och bege sig till Ängelholm. Väl på plats så ville de att vagnen skulle kopplas ur och skickas till Helsingborg vilket avvisades. Vagnen hamnade i.a.f. i Vislanda och efter många samtal fram o tillbaka så återsändes vagnen till Helsingborg. Vad jag kommer ihåg senare så hamnade vagnen senare i Billesholm och sedan blev den trafikvagn efter renovering. Vagnen drabbade senare av brand och berövade senare på sina hjul och blev nån form av grillkiosk eller liknande. Vad som senare har skett har jag inte följt upp. Nån som har koll på det vad som hände senare? Om det var just denna vagn.
tobbe

Hela tråden: