Tvåaxlig containervagn ombyggd från Grf eller G (Järnväg allmänt)

av BD @, måndag, maj 23, 2022, 16:00 (33 dagar sedan) @ rasmusdotse

Ja men även om det är strunt så kan man inte alltid ta risken att använda saker ändå, det kan bli väldigt dyrt. Dessutom har jag som policy att fotografer och bildskapare alltid ska namnges om de inte uttryckligen bett att inte bli det. Så är det din bild? Och om det är det vem anger jag som fotograf?

Jag är klart intresserad av bilder på underredet tagna uppifrån. Både för att om möjligt publicera men framför allt för att kunna rekonstruera ritningar som så småningom ska kunna publiceras och användas för modellbygge. Har redan gjort det för flera vagntyper. Dessutom är den där stötdämparen en klart intressant konstruktion i sig att titta närmre på.

Har du möjlighet att skicka e-mail med bilderna? adress faktagranskning@ims87.se

Jag har själv tagit bilderna och jag anser att det kan vara uppfriskande med att ange "Copyfree", "Fri bild" eller något liknande.

Det blir ett omfattande letande bland skannade men inte ordnade negativ. Jag misstänker att stötdämpningsanordningen stammar från firman Buffers. En liknande eller samma anordning fanns/finns på en litt Os avbildad på ett reklamblad.

Hela tråden: