Vändskivor ej behövliga längre? (Bana)

av K Lemming, Tuesday, September 27, 2022, 04:14 (576 dagar sedan) @ Thomas K Ohlsson

Om jag mot förmodan skulle ha fel kommer alltså alla nuvarande vändskivor vara kvar om låt oss säga tio år, och det kommer att byggas nya på viktiga orter som nu saknar vändskivor - t ex Stockholm?

Vi får väl se!

vänligen
Thomas K Ohlsson


Och som vanligt snurrar du bort dig och ändrar på dina påståenden och vad frågan gällde. Det var att vändskivor inte alls längre behövdes i dagens järnvägsdrift du först påstod, sen påstod du att kvarvarande enbart användes för att få in lok i verkstäder och lokstall och inte för att VÄNDA lok/fordon.

Det är väl ingen som överhuvudtaget påstått eller tagit upp något om att samtliga kvarvarande skivor skulle vara kvar om 10 år, än mindre något om att det skulle byggas nya.


Jag måste säga att jag inte förstår din argumentation!
Eftersom du tydligen anser att vändskivor behövs idag men inte i framtiden undrar jag när du anser att de blir obehövliga?

Men är detta en järnvägshistorisk fråga? Nja...

vänligen
Thomas K Ohlsson

Det förstår jag att du inte gör när du lägger till egna parametrar till diskussionen. :-| Var någonstans uttrycker jag åsikten att vändskivor inte skulle fylla något behov i framtiden?


Hela tråden: