Modell av sj T6 (Järnväg allmänt)

av K Lemming, Tuesday, November 29, 2022, 02:05 (486 dagar sedan) @ Thomas K Ohlsson

Det är väl LITE problematiskt att JVM varit stängt en längre tid?

Och på vilket sätt skulle en eventuell "allt ska sparas" mentalitet ha att göra med att museet varit stängt en längre tid? Har du ens informerat dig om orsakerna bakom museets långvariga stängning?

Men det blir väl rusning när/om T6-modellen ställs ut, den är ju helt UNIK!

/TKO

Det har väl aldrig påståtts att det skulle bli nån rusning. Men vad annat än ett så korkat bemötande svar istället för något sakligt kan man förvänta sig av dig.


En av orsakerna till den långvariga stängningen är naturligtvis att pengarna inte räckt till...

För övrigt tycker jag inte att det tillhör god forumetik att ständigt komma med nedlåtande omdömen om andra skribenter.

Auktionen på tradera är nu avslutad - vi får väl se om JVM köpt in objektet. Eller om någon här förekommande skribent slagit till med avsikt att donera pjäsen till JVM?

/TKO


Skulle va intressant att veta hur du vet att pengarna inte räckt till för ombyggnaden.
Det jag läst om orsaken till att ombyggnaden dröj är att pengarna fastnade hos departementen när museet bytte huvudman, samt pandemin gjort sitt till med


Exakt, och jag har mer än läst det, jag har även hört det av folk jag känner som jobbar åt/hos JVM. Sen har där som du skriver även varit två år av pandemi vilket TKO helt tycks ha förträngt.


Som jag skrev - det saknades pengar. Frågor på det?

/TKO

Nä du skrev:
"Frågan är om inte denna 'allt ska sparas'-mentalitet är en av orsakerna till JVM:s problematiska utveckling de senaste åren?"

Denna "problematiska utveckling" skulle då enligt dig vara att museet varit stängt en längre tid framför du i dina argument. Stängningen under en längre tid skulle alltså enligt dina påståenden berott på en "allt ska sparas" mentalitet som då skulle orsakat brist på pengar.

Så frågorna blir (fortfarande):
1. Vad är det för "allt ska sparas" mentalitet som du menar att JVM har och vad har du för belägg för detta påstående?

2. På vilket sätt skulle denna eventuella "allt ska sparas" mentalitet tagit sig uttryck för att orsaka att museet saknade pengar för att hålla museet öppet?

3. På vilket sätt har INTE museets byte av huvudman och där tillhörande departementstrul med pengarna samt precis påbörjad ombyggnad av bl.a utställningarna när en två-årig pandemi bröt ut att göra med orsaken till att museet varit stängt en längre tid?

Låst
460 visningar

Hela tråden: