WFJ-"Tågvänner tar hjälp utifrån" (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Östlund Anders, Friday, February 22, 2008, 10:04 (5901 dagar sedan) @ Erik Samuelsson

Intressant hur olika man kan läsa... ;-)

Jag tyckte detta var en försiktigt positiv vändning (Nåja...) i debatten. Denna artikel var skriven ur WFJs synvinkel, deras åsikter fick komma fram och påvisar utåt sett ett ointresse från kommunen och dessutom att kommunen inte har en enad åsikt i frågan och att uppsägningen kanske är en "skrivbordsprodukt" utan stöd?

Opinionsbildning sker inte över en natt, som ett försiktigt steg i ett försvar av WFJ så ser jag detta ha rätt riktning. Om man ska dra på och få ut "hela" visionen som WFJ har så tror jag att man måste öka intresset hos invånarna i Vadstena, innan intresset finns så är detta "knappt nyheter".

Men nu vet alla att "något" är på gång vid påsktider, en nästan religiös koppling om uppståndelse från de döda (är den avsiktlig? ;-) och kanske även vissa Vadstena bor kikar lite extra i påsk...

Det är väl inte svårt att ana en uppföljande artikel och då kanske man kan lägga fram mer info. Även om det brådksar så får man nog ha lite is i magen, det finns inga marginaler och man kan bara göra allt en gång, utrymme för omtag finns inte, måste bli rätt första gången...

Funderar,
Anders Ö


Hela tråden: