TGOJ Yoa104 ommålning (Revisionsfrågor - hjälp med tips)

av Ulf Broman, Tuesday, January 31, 2023, 11:39 (445 dagar sedan) @ Urban Johansson

Normalt (åtminstone senare) var alla 3 Yoa104 (X20) tursatta, de tillfällen någon Yoa104 (X20) skulle in på service - i det här fallet lackning - ersatte man dem rimligen med 2st Yoa202 (X21).
Någon i forumet sitter säker på en TGOJ omloppsplan och kan se om det var 7-dagarsomlopp 1966/67?

Att lackboxen skulle vara upptagen Måndag-Fredag så man bara kunde lacka på helgen - tillåt mig fråga - vad skulle man då lacka?

...

Instämmer.
Jag vet inte hur omloppen såg ut runt 1966, men jag vet dels att på 1980-talet (när min bror fick tag på omloppsplaner) så användes alla tre Yoa104/X20 under helgen (antingen multipel eller att någon X21 på vardagar ersattes med X20) men att under åtminstone tisdag till torsdag så var en enhet ledig (t.ex. service). Och dels minns jag från 1960-talet att på helger kunde man se multiplar i Bergsmannen eller Stålmannen.
Så, jag skulle gissa att man målade på vardagarna och till helgen fick man rulla ut allt man hade, även något sätt i blandade färger.


Hela tråden: