Rantens Hotell i konkurs (Byggnad)

av Carl Olof Mossberg, Saturday, March 04, 2023, 13:13 (412 dagar sedan) @ Karlsson

Jag är tyvärr inte särskilt förvånad. Servicenivån har sjunkit rejält de senaste fem åren. Efter att Fritsells (?) försvann så var det först någon ägare som såg till att hålla fanan nästan lika högt och det var fullproppat med lunchgäster de gånger jag var där. Efter ytterligare ägarbyte började nivån dala. Jag blev väldigt ifrågasatt vid något tillfälle när jag hävdade att frukosttiderna i deras infoblad borde stämma med tiderna de tyckte gällde. Sådant skapar missnöjda besökare. De senaste gångerna jag var där vid lunchtid så var matsalen tom och menyn bestod av någon konstig buffé med husmanskost och asiatiskt utan något riktigt sammanhang, ungefär i nivån potatismos med friterad bläckfisk. Det är åtminstone ett järnvägsföretag som valt bort Ranten på senare år då det funnits betydligt bättre alternativ för personalen.

Det är över 11 år sedan som Arne och Anita Fritsell efter 35 år lämnade över rodret till Marita Johansson som förtjänstfullt renoverade det mesta och hotellet fick en ny storhetstid med fullt hus, temakvällar mm. Prisnivån i restaurangen närmast dubblades och kanske att detta skrämde bort en del, främst kvällsgäster. Marita höll ut några år men nya ägare tog över och restaurangen blev asiatisk även om man behöll luncherna med husmanskost ett tag. Restaurang Matsuya hade inte en chans mot utmärkta japanska Khaan tvärs över gatan och Matsuya stängde redan innan Pandemin. Efter det så tror jag inte att man har haft matservering i huset. Har inte hört så mycket om tiden efter Pandemin men det har nog varit en rätt anonym tillvaro på hotellet. Har sett en och annan hotellgäst som kommit och lämnat huset under den tiden.


Hela tråden: