Rangering vid Brännkyrkahallen 1964 (Järnväg allmänt)

av Gunnar D, Saturday, March 25, 2023, 16:23 (369 dagar sedan) @ Anders Sandgren

Så här sent inför omställningen fanns väl bara utfartsspåren från Brännkyrkahallen kvar vilket antagligen ledde till vissa förändringar i växlingsmönstren. Tåget mot Fruängen kanske väntar på att få V3 bortkopplad (även om detta normalt lär ha skett i andra riktningen) medan andra tåget kopplar av en vagn från ett tåg mot Hornstull.
Vid den här tiden pågick tömningen av hallen på övertaliga fordon varför kopplingsvagnarna kan ha varit upptagna med annat. Var det 65 & 88 som var kopplingsvagnar?
A1 65 var väl även den vagn som drog sista öppna släpet 1940.

Där har du kommit något på spåret! Efter att ha sorterat 4x4 negativen i bättre ordning visar nästa negativ A29 170 + B29 596 köra på högerspår och sedan in via utfartsspåret. Samma rörelse gör ingående tåg på linje 17 senare med B29 568 sist.

[image]

[image]

A1 61, 65 och 88 var kopplingsvagnar vid Bkh sista tiden.

Mvh Gunnar


Hela tråden: