WFJ-"Tågvänner tar hjälp utifrån" (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Olle Vinberg, Sunday, February 24, 2008, 18:14 (5896 dagar sedan) @ Christer Brimalm

Våra två ånglok är klara och godkända och kommer att gå i trafik i sommar, ett i Vadstena och ett i Västervik.

Vad menar du med trafik? Kommer man att köra tåg till Fågelsta med ångloksdragna tåg redan i sommar? Eller blir det påeldat ånglok i och i närheten av stationshuset i Vadstena?>

Du har uppenbarligen en totalt negativ syn på de östgötska insatserna på det järnvägsmuseala området så i övrigt tror jag inte det tjänar så mycket till att fortsätta den här diskussionen.

Ja, jag är mycket neggativ till den misslyckade verksamheten som hitills berdivits i Vadstena. Det man gjort, eller rättare sagt inte gjort skadar gammeltågsbranchen i hela landet. Kommunpolitiker umgås med varandra över kommungränser. De berättar för varan vad man lyckats med och misslyckats med och Vadstenas politiker har uppenbart lyckats med att sätta käppar i hjulet för en verksamhet de inte vill ha i sin kommun!
Det kommer att medföra att det som nu är gjort kan få ödesdigra konsekvensrr för andra museiföreningar i landet vare sig de kommit lika långt som WFJ eller rent av längre.
Sedan kan jag förundras över att det uppenbart är förbjudet att uttrycka negativaåsikter om verksamheten i Vadstena som jag faktiskt en gång i tiden deltog i. Oliktänkande ska tystas ned det är tydligen din åsikt.


Hela tråden: