Sista manuellt klarerade tåget hos Banverket? (Signaler/säkerhet)

av Gunnar Lilienberg, Monday, June 01, 2009, 22:10 (5432 dagar sedan) @ Daniel N

Av ren nyfikenhet undrar jag om det har medfört stora kostnader för TJF för införandet av e-tam? Vem har i så fall stått för dessa??


Njaa, vi inför ju enbart e-tam i relationen mot Västervik och har "p-tam" dvs traditionell tam på helt egen sträcka. Vi har tillsammans med BV konstaterat att det är den bästa lösningen för båda parter och på ett konstruktivt sätt kunnat genomföra detta. Banverket har varit mycket lösningsfokuserat och hela tiden varit mån om att vi ska kunna köra vår trafik. Genom att vara kreativa och hjälpas åt på ett prestigelöst sätt har vi hittat bra och kostnadseffektiva lösningar.

TJF och FAS är väldigt måna om att hanteringen av smalspårstrafiken i Västervik inte skall innebära för många undantag för DLC Norrköping utan att hanteringen skall vara så fri från speciallösningar som möjligt.

mvh Daniel

Vem ansvarar för tågklareringen av smalspåret i Hultsfred? Är det Banverkets tågklarerare som sköter detta äller har TJF egen tågklarerare i Hultsfred numera?


Hela tråden: