Forumets regelverk är uppdaterat, färjrikt! (Forumet)

av Morshyttan, Saturday, July 25, 2009, 10:26 (5361 dagar sedan) @ Sune Nylén

Hur gör vi då med de färgblinda?????????????:-) Sune

ja jädr... , där rök det på direkten:-P

nä det får väl bli nått med kursivt för påstående, stort för rejäl lögn och smått för funderingar:-| , fast då tycker väl många att "stort" borde dominera ;-)

vilket får mig att dra till minnes en anekdot när föräldrarna var ute och bilsemestrade på femtiotalet och skulle till öland (fyra vuxna i en austin a25:-P )
osäkra om vägen frågade man i kalmar en av ortens innevånare; vart ligger färjan till öland någonstans?" varvid svaret blev; "nere vid kajen, he-he-he"
snabbt förstod dock lokalinnevånaren att hon uppträd oartigt och meddelade sedan; fortsätt bara rakt fram så ser ni färjan", men då hade föraren surnat till och svarade; "hur vet ni att jag inte är färjblind då!?"

men man kom över, fast bilen bröt samman i böda och man fick åka in till kalmar med järnväg (för att få med något om historiskt materiel om järvägar)
väl medveten om uppstramade regler skall jag vid tillfälle söka upp bilder från resan och förmedla dem i en ny tråd;-)
så kunde det gå till i flydda tider :-) :-) förmedlar staffan g i horndal till vår vän i göteborg:-) :-) ;-) :-D

Låst
1331 visningar

Hela tråden: