Forumets regelverk är uppdaterat (Forumet)

av morrgan, Saturday, July 25, 2009, 22:13 (5382 dagar sedan) @ Erik Samuelsson

Jag tycker att den uppdelning som blivit där järnvägsmuseala frågor samlats här och nyare företeelser hamnat på Postvagnen är bra. Jag tycker det hade varit en bra good-will för Järnvägsmusei vänner att man kan härbärgera dessa frågor här.

Det finns många forum som man snabbt vänder ryggen åt och det är de som har lågt i tak.

Jag var en av de första som gjorde inlägg på detta forum när det startades upp, och Järnvägshistoriskt Forum har tycker jag numera verkligen hittat sin plats på "marknaden".
Det flesta historiska inläggen om järnväg hamnar här och inte på andra forum. De som vill leva i eller visa upp historien har även här hittat sin plats.
Att man annonserar om olika ’arrangemang’ där våra t. ex. ’veterantåg’ är ute och rör på sig är för mig självklart, liksom man inför blänkare om andra företeelser. Man skriver kort och koncist och kompletterar gärna med en länk till mer information det hela.

I Järnvägshistoriskt Forum är man vänlig, är man arg på någon så sover man på saken innan man publicerar. Man gräver inte upp lik det finns det nästan överallt utan de kan stanna där de är i graven.
Det finns nämligen nästan ingen person som inte har någon form av lik i sin garderob.
Man skall inte heller knycka en tråd utan har man något och framföra som inte finns i ursprunget så startar man en ny.
Man skall inte heller ’svamla’ det får man göra på andra forum.
Jag har också förut framfört min åsikt att ’tiggeri av beröm för bilder man tagit’ ägnar man sig inte åt, bra bilder får ändå beröm. Varför denna åsikt, trådarna får inte bli för långa och forumet har en lagom takt. Jag hinner faktiskt kolla av vad som skrivs och det mesta är faktiskt intressant och bra.
Det kanske nu dags att släppa iväg denna tråd innan den blir för lång.

morrgan

Låst
1404 visningar

Hela tråden: