Inlägg som inte håller måttet (Trafikchefen)

av Fredrik Lundström, Monday, January 07, 2008, 23:31 (5946 dagar sedan) @ fd FVJ medlem

Trafikchefen skriver att den ena sidans beskrivning "är ganska nära verkligheten". Om den andra hemsidan skriver han att den är anonym och att ingen verkar vilja stå för innehållet, vilket är fel. Det står klart och tydligt att det är föreningens provisoriska officiella hemsida och varför man har en sådan. Det är givetvis föreningens styrelse som som står för föreningens officiella hemsida.

De två sidorna representeras av olika delar av styrelsen. Den ena av kassören och den andra av ordföranden och en styrelsemedlem tillika fd sekreterare. Dessa två hävdar att man uteslutit kassören ur föreningen. Dock har detta skett i strid med stadgarna. Tyvärr är det inte första gången som man praktiserar detta sätt för att göra sig av med folk med avvikande åsikt!

I det läge som råder kan ingen av sidorna hävda att man har föreningens officiella hemsida. I bägge fallen torgför man sin sak.

... och jag antar att hade inlägget varit mer sakligt (ja, jag vet att det är svårt i just detta ärende med tanke på det väl befästa skyttegravarna de olika parterna sitter i) så hade det varit kvar.
Jag avsåg Fredrik Lundströms inlägg som raderades. Det fanns inget osakligt i det och det var skrivet i mycket måttfulla ordalag.

Problemet kanske var att han fortsatte tråden trots att Tc satte stopp...

Det framgick inte av JVMV TC att inlägg om FVJ var förbjudna att diskutera i denna järnvägshistoriska vagn. Därav inlägget från min sida. Hade det framgått att FVJ-relaterade inlägg inte var önskvärda och omedelbart skulle raderas, hade jag inte skrivit något. Det stod endast att "inlägg som inte håller måttet" skulle raderas. Om inlägget på något sätt inte "höll måttet" ber jag om ursäkt för detta, men skulle gärna får det motiverat.

Det jag reagerade på var formuleringen i inlägget och att det inte var 100% neutralt, vilket jag tycker att en administratörs inlägg ska vara, annars ska det framgå att det är privat åsikt, speciellt i en sån infekterad fråga. Det gäller att veta i vilken roll man skriver, speciellt i internetvärlden, speciellt om man är administratör på ett internetforum som detta.

Jag vill också poängtera att jag inte tar ställning till den ena eller andra sidan, jag är bara en simpel åskådare som tycker det är trist när en förenings inre liv fläks upp på internet...

//Fredrik Lundström


Hela tråden: