Nybörjare! (Forumet)

av Borkkas, Sunday, February 07, 2010, 21:58 (5164 dagar sedan) @ Morshyttan

Jag ber om ursäkt att jag missade högra hörnet när jag letade efter inlogg. Jag skall inte skylla på min taskiga syn :( -Det första man blir blind på är ögonen. Jag har inte så mycket nytt stoff att komma med. Men dess mera från "Living in the past". Jag har blivit mindre rörlig sedan pensionen. Det räcker nästan inte mer än till lokala resor nuförtiden. Nyttjar den utskällda Skånetrafiken. Den har blivit ett hett ämne i dagarna. Missgynnat och ratat i alla media. Jag tycker det inte är så farligt ändå, med tanke på omständligheterna. Citytunnelbygget och spårarbete blandat med snöstorm har tagit musten ur pendlarna i skåne. Jag tror att man saknar långsiktighet.

Allting skall fungera nu och det genast. Människan är så funtad i dagens stressade samhälle. Man har inte tid att blicka frammåt och för stunden kan vi inte inse att vi faktiskt blir fler och fler på jorden som behöver levnadsutrymme och transporter. Tågresandet i sverige har ökat och det sätter press på utbyggnaden av densamma.

Detta var några filosofiska tankegångar till att börja med.
Ha det bra!


Hela tråden: