Städning, info om förtur etc (Historiskt material)

av Magnus Lindelöf @, måndag, april 14, 2008, 09:57 (4494 dagar sedan) @ Anders Ö /NJM TC

Det är frågan om en ordentlig städning.
WFJ har samlat på sig en förskräcklig massa signalmaterial under årens lopp, i mångt och mycket beroende på undertecknads insyn i signalbranschen (och svårbemästrade svårighet att se roliga prylar åka i skroten) och nu är det dags att gallra bland detta material.

Det har hört av sig en massa folk redan som är intresserade av diverse prylar, så jag måste nu ställa upp några enkla regler:

I huvudsak gäller att det inte går att tinga något material. Först på plats, får först ta vara på grejor.
Men, för att det ska gå att ordna med transporter mm och inte riskera att åka till Vadstena och återvända med oförättat ärende, kan jag lägga undan saker om jag får reda på exakt vilken dag som hämtning ska ske, och denna dag inte är mer än 1 vecka avlägsen. Om sedan hämtningen inte sker på utsatt dag, är det inte tingat längre.

På något sätt vill jag ge föreningar förtur, och gör nu detta genom att ingen hämtning av material för privatpersoner får ske förrän tidigast i slutet av nästa vecka (vecka 17).

Välkomna till Vadstena och en förening som definitivt inte har gett upp!
/Magnus

Hela tråden:

RSS-feed av trådar