Nya BVF gäller nu för SJVM verksamhet (Signaler/säkerhet)

av Anders Ö/NJM, Sunday, May 18, 2008, 23:41 (5820 dagar sedan) @ Erik Samuelsson

Ska man vara petig så har ju HP öppnat dialogen genom att skicka ut det SJvm tåtat ihop, han säger sig sen vara beredd att fortsätta dialogen med att lyssna/titta på vad andra har å säga om det. Om det sen leder till en frtsatt dialog beror troligen på innehållets karaktär.

För Jvms del finns det en stor skillnad mot när föreningarna skriver sina föreskrifter...de ska passa ihop med verkets övriga (förutsätter jag iaf)
Sen finns det flera skäl till varför HP valt att göra det på kammaren, han kan tex ha haft det stressigt, då vare sig orkar man med eller hinner ha en massa dialoger.

Det jag tycker var synd var att man inom museitågsbranchen (BV-spår) missade ett tillfälle att ensa sina föreskrifter (som jag vurmar hårt för). Men fler tillfällen kan vi skapa när som..kanske kommer det redan när nya TRI (ja eller vad den nu kommer att heta) börjar gälla.
Jvm hade chansen att ta en ledartröja på sig mennu tog man inte den och det valet har man gjort helt självt, antagligen efter noggranna överväganden av nytta kontra besvär.


Hela tråden: