Morrgans åsikt om FVJ (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Anders Ö/NJM, Tuesday, January 15, 2008, 16:36 (5938 dagar sedan) @ Affe

Ett par kommentarer med anledning av Anders Ö/NJMs inlägg.

1. Anders Ö/NJM blandar in BJs i denna trista historia. Sanningen är den att Morrgan representerar sig själv och uttalar sig inte som officiell representant för BJs. Det är viktigt att hålla isär begreppen.

Läser du Morrgans inlägg så anklagar han styrelsen i FVJ för att ha drivit bort medlemmar och att det är en "dödssynd" (något liknande sa han i luren)jag bara påpekar (med en smiley) att det även drabbat BJs (och andra föreningar) så då lider många styrelser av samma "dödssynd". Eftersom Morrgan är BJs främsta företrädare och hörs tämligen ofta känns det som en naturlig koppling för mig. Däremot har jag INTE sagt att BJs är inblandat i denna affär.

Om Anders Ö/NJM representerar Nynäshamns Järnvägsmuseum i sina inlägg på detta forum vet jag inte, men föreningens initialer finns med efter hans namn.

-Tyvärr har jag bara ett inlogg och för att skilja mig från annan Anders Ö så har sen länge användt föreningssignaturen bredvid. Om jag uttalar något i föreningstjänsten brukar jag underteckna TC NJM men det har hänt att jag missat det. Hursom är dessa skriver helt personliga och har ingen knytning till NJM.

2. Fakta när det gäller uteslutning av medlem hos BJs. Så här står det i sällskapets stadgar:

- Jag har inte jämfört några stadgar och har inte sagt att BJs uteslutet någon, det jag skrev var att folk gått ur föreningen....viss skillnad.
Däremot kanske jag tycker att skrivningen BJs har är bra, gängse brukar vara 2/3- eller 3/4-dels majoritet. På normala stämmor jag bevistat brukar det då röra sig om en skillnad på 4-5 personer.

Mvh Affe


Hela tråden: