Det finns väl flera lok i Nora som är alldeles unika för att användas? (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Anders Ö/NJM, Saturday, January 19, 2008, 01:03 (5940 dagar sedan) @ Ante Svensson

Det satsas ju stort nu på NBJ 16 men några rykten om det faktiska läget har inte nått södertörn....
Förra året fick man ju fart på SWB 16 (avundsjukan lyser i mina ögon ;o) samtidigt som TGOJ 125 drabbades av nån skavank?
Sb börjar väl få krämpor?
Så det lutar åt E2an.

Sett så här från lång distans så verkar tanken på att spara på EJ fordonen och bara visa upp dem sparsamt några gånger per år och låta huvuddelen av trafiken gå med E/E2, inte så dum i mina ögon, rariteter ska vördas men ändå visas upp då o då. Hur det är med spårslitage med stor tendermaskin och backgång halva vägen vet jag inte, det märks dock på vår lilla bangård.
En E drar väl kanske lite mer kol men det bör väl vara försumnart?

Senaste åren har man väl jobbat rätt hårt med fordonsplanen vad jag fått ut av bladet, tycker mig märka att en hel del fordon försvunnit ur listan.
Bla saknar jag de två förmodade fd SNJ finkorna, 92 å 98 tror jag men har för mig att iaf 98an skulle deponeras i Otterbäcken, rätt?
Men en sanering i fordonsparken tycker jag är en vettig ide, mängden metrar att underhålla måste kännas dryg och när man inte kan skydda allt så växer ju bara berget av jobb. Hur är det med mark för att bygga fler lador, finns det?

Jag tror man är på rätt väg. Orkar man sen med att fixa till ett par trävagnar till så blir det tjusigt.


Hela tråden: