Någon med spanska tdt från ca 76-84? (Tidtabeller)

av Mattias Jansson @, Tuesday, July 29, 2008, 12:37 (5721 dagar sedan)

Jag håller på att försöka hitta några sista felande uppgifter för den spanska delen av min linjedatabas, och därför undrar jag om någon här skulle kunna hjälpa mig med en tidtabellskoll från sent 70-tal - tidigt 80-tal? Det gäller några linjer som enligt uppgift formellt lades ned 1.1.1985, men där jag misstänker att persontrafiken i praktiken möjligen försvunnit tidigare. Så om någon äger en tdt från sisådär 1982-83-84 så skulle en titt i den vara till stor hjälp!
Det gäller följande bredspåriga sidolinjer:

Albatera - Torrevieja (söder om Alicante i sydost)
Selgua - Barbastro (sidolinje från sträckan Zaragoza - Lleida i nordost)
Toral de los Vados - Villafranca del Bierzo (sidolinje från León - Monforte i nordväst; nära den klassiska smalspårsbanan Ponferrada - Villablino)
Empalme/la trinidad - Moron de la Frontera (sidolinje sydost om Sevilla i söder)

Sedan handlar det om en smalspårsdelsträcka. Norr om León som är nutida västlig slutpunkt för den långa linje som går från Bilbao åt sydost in i landet finns en plats som heter La Robla. Den var ursprunglig västlig slutpunkt för linjen och grenen från det litet sydligare belägna León upp till en punkt Matallana på den ursprungliga linjen öppnades först senare. Idag finns den ursprungliga - kortare - sträckan La Robla - Matallana inte kvar för persontrafik. Den bör ha försvunnit under 1970-talet, men om någon skulle kunna kika efter så kanske jag skulle kunna begränsa intervallet ytterligare.

Det här är i princip de enda uppgifterna på hela iberiska halvön som jag gått bet på helt via nätet, så om någon kunde hjälpa mig litet granna här så vore jag mycket tacksam!