Snart historia (Byggnad)

av Micke Carlsson., Wednesday, July 30, 2008, 14:39 (5747 dagar sedan)

Överliggningen i Hagalund, stängd 080714.

[image]

Snart historia

av Per-Åke Lampemo, Wednesday, July 30, 2008, 15:04 (5747 dagar sedan) @ Micke Carlsson.

Överliggningen i Hagalund, stängd 080714.

[image]

Det var på tiden!
Började bli väldigt slitet och sunkigt i den gamla. Tror till och med att det fanns mögelproblem i vissa rum. Men nu är det som sagt historia...Fick möjlighet att prova den nya överliggningen precis när den öppnat. Mycket behagligt att sova där. Prata om skillnad!

Mvh Per-Åke Lampemo

MinnesLunden

av Rasmus Axelsson, Wednesday, July 30, 2008, 20:12 (5747 dagar sedan) @ Micke Carlsson.

Överliggningen i Hagalund, stängd 080714.

[image]

Jag drog en runda med kameran i huset vid sista dagöverliggningen... vi kanske skulle starta en sida kring Lunden... typ MinnesLunden?

MinnesLunden

av Baloo, Thursday, July 31, 2008, 06:05 (5747 dagar sedan) @ Rasmus Axelsson

En sida som heter "MinnesLunden" handlar väl snarare om Svartbygget* i Hallsberg? Där "vilar ju 140 själar" enligt snacket på bangårdarna... :-D

*GC:s byggnad där bl a operativ arbetsledning och planering sitter för de som inte hört smeknamnet.

MinnesLunden

av Martin Oscarsson, Thursday, July 31, 2008, 09:03 (5746 dagar sedan) @ Rasmus Axelsson

Låt eländet vila i frid! När ska det rivas? Jag vill stå där och skåla åt den första rivningskulan som krossar byggnaden :-D Äntligen slipper vi eländet! :-D Sneda sängar, toaluktande luft, element som surrar så högt att man behöver proppar i öronen, luft som knappt innehåller syre och 40 grader varmt på sommaren...

Snart historia

av HJP @, Thursday, July 31, 2008, 17:59 (5746 dagar sedan) @ Micke Carlsson.

Överliggningen i Hagalund, stängd 080714.

****
Det blev ingen gammal byggnad. Den kallades "Nya Lunden", när den byggdes (1980-talet?).
Gamla lunden, den mörkbruna lilla kåken, står väl fortfarande kvar. Håller inte Banverket till där, eller blandar jag ihop byggnaderna :-|

Hur som helst, så är det väl någon sorts felkalkyl, när man river en byggnad, som inte är äldre. Därmed inte sagt att Lunden uppfyller de önskemål man kan ställa på en dylik byggnad.

HJP