depresion (Anslagstavla, resor mm)

av Staffan Granath, Sunday, August 03, 2008, 23:45 (5738 dagar sedan)

sorg i furuviksparken;

jag var i parken idag och den yttersta fasan stod klar för familjen, banan är uppriven och nedlagd.
trots sorgen besåg jag i alla fall fortet och sovvagnarna utanför.

hur kunde detta ske, helt nära helgedomen för jvg-intresserade i gävle?:-(

depresion

av Sven Andersson, Monday, August 04, 2008, 00:17 (5738 dagar sedan) @ Staffan Granath

Efter flera urspårningar förra sommaren, så tog parkledningen det obehagliga beslutet att lägga ned järnvägen.:-(

Depression

av Kurt Möller, Sthlm, Monday, August 04, 2008, 17:03 (5737 dagar sedan) @ Sven Andersson

= (delvis) den materiel som nybyggdes för Barnens Dag i Humlegården i Sthlm för längelängesen. Rätt?

Det var tider det... Jag minns det som i går. Två stor bangårdar, en i vardera halvan av Humlegården (en nära Karlavägen, en intill Kungl. Biblioteket) samt dubbelspårig rundbana runt hela stora parken. Spårledningsberoende "väg-skydd" med månljus & klockor vid gångvägarna (övriga linjerna inhägnade). Eldrift (första året; 1948??); bilbatterier i loken laddades nattetid. Sen motordrift (ett par år till). Små och stora lok fanns + lådvagnar för fyra pers. Eldriften: smålok tog två v., storlok fyra. Motordriften: fördubblade tåg.

Finns några nyare foton?

depresion

av Staffan Granath, Monday, August 04, 2008, 18:32 (5737 dagar sedan) @ Sven Andersson

när tårarna lagt sig och insikten att en harakiri framför entren inte löser problemet, kom jag att tänka på om materielen finns kvar och är till salu?

här i horndal finns ideer om att i bruksparken ha någon form av järnvägsanknytning.

har någon några uppgifter om det?

försökte ringa parken under dagen men med svagt för att säga inget resultat.
ett wfj i miniatyr kanske men här är det dock in facto.