Välkommen till Hagalund 2 (Fordon: allmänt)

av Micke Carlsson, Tuesday, August 05, 2008, 16:17 (5737 dagar sedan)

Människor i arbete på bangården:

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

Välkommen till Hagalund 2

av HJP @, Tuesday, August 05, 2008, 18:57 (5737 dagar sedan) @ Micke Carlsson

Människor i arbete på bangården:

[image]

****
Dessa bilder är av senare datum. På bilden ovan, töms fekalier i den nuvarande vacuumanläggningen.

HJP

Välkommen till Hagalund 2

av Micke Carlsson, Tuesday, August 05, 2008, 19:43 (5737 dagar sedan) @ HJP

Ja, även om inte alla bilder är daterade så undrar jag om några ändå inte är äldre än 1980.

Men den nuvarande toatömningen har väl inte sådant durkgaller, det känner jag inte igen.

Välkommen till Hagalund 2

av HJP @, Tuesday, August 05, 2008, 21:21 (5736 dagar sedan) @ Micke Carlsson


Men den nuvarande toatömningen har väl inte sådant durkgaller, det känner jag inte igen.

****
Stämmer, det är en betongyta, med fall utåt, mot avlopp. Det spills en del "kuckelemuck", om man så säger.

Detaljer kan vara svåra att minnas. Jag har för mig, att när vagntvätten byggdes om till toatömning, så fick den inte sitt nuvarande utseende direkt, utan att det skedde i etapper. Möjligen kan bilden visa anläggningen i ett tidigt skede.

HJP

Välkommen till Hagalund 2

av Anders Ö,,,/NJM, Tuesday, August 05, 2008, 19:08 (5737 dagar sedan) @ Micke Carlsson

Människor i arbete på bangården:
[image]

Åhhh på DEN tiden man fick ha kultur på väggarna :-D

Välkommen till Hagalund 2

av Micke Carlsson., Tuesday, August 05, 2008, 20:21 (5737 dagar sedan) @ Anders Ö,,,/NJM

En tuff utmaning för framtidens historiker som vill skapa arbetslivsmuséerna från 1970-talet.

Välkommen till Hagalund 2

av Anders Sandgren, Tuesday, August 05, 2008, 20:38 (5737 dagar sedan) @ Micke Carlsson.

Det gäller bådas att någon spar bilderna och att någon vågar visa upp dem.
En kollega på ett tidigare jobb brukade får en dylik almanacka av sin fru (faktiskt), men när firman blev amerikanskägd kom det ut någon från personalavdelningen och hämtade den. Zorn-affischerna i konferensrummet fick däremot vara kvar. Det är kultur.
De hämtade även en affisch med Lenin-motiv.

Trevliga bilder, det är synd att jag inte tog bilder på insidan av Nässjö lokstation på 70-talet. Med människorna. Mest lok & vagnar blev det.

Välkommen till Hagalund 2

av C. Andersson, Tuesday, August 05, 2008, 19:11 (5737 dagar sedan) @ Micke Carlsson

Människor i arbete på bangården:

De här människorna är väl bortrationaliserade vid det här laget, kan inte tänka mig att man tvättar skyltar längre, antar att skyltarna är digitala idag.

Välkommen till Hagalund 2

av Micke Carlsson, Tuesday, August 05, 2008, 19:42 (5737 dagar sedan) @ C. Andersson

Nejdå, denne mans arbetsplats finns kvar.