TGOJ Anslags Tidtabell From 1959 05 31 (Tidtabeller)

av Christer Fredriksson, Sunday, September 16, 2012, 10:16 (4238 dagar sedan)

Visar härmed TGOJ anslagstidtabell från och med 1959 05 31, som har funnits uppsatt i väntsalen på Ställdalens station.
TGOJ omfattades av tabellerna 62, 63 och 64 i Sveriges Kommunikationer.

Jag presenterar först hela anslagstidtabellen, därefter varje tabell var för sig med; Ned, Upp och Anmärkningar, för läsbarhetens skull.

Tåglägena var vid denna tid helt anpassade efter det resandebehov som förelåg samt både i Konkurrens och Samtrafik med den lokala bil- och busstrafiken.
Jämför med dagens fasta tidtabeller, anpassade för bästa fordonsomlopp samt personalanvändning!

I tidtabellen finnes alla TGOJ stationer med, samt alla hållplatserna, utom hållplatserna mellan Nyköping och Oxelösund.

Dessutom finnes de två Snabbtågen MÄLARDALEN samt BERGSMANNEN till Stockholm med.

Reklamen är för dåvarande TGOJ Resebyrå i Eskilstuna.

Jag hoppas att jag tillfredsställer några läsares intresse på detta eminenta Forum!

Hela anslagstidtabellen för Tabellerna 62, 63 och 64:

[image]

Tabell 62: Ludvika - Frövi - Köping:

[image]

Tabell 62: Köping - Frövi - Ludvika:

[image]

Tabell 62: Anmärkningar:

[image]

Tabell 64: Kolbäck - Eskilstuna - Oxelösund:

[image]

Tabell 64: Oxelösund - Eskilstuna - Kolbäck:

[image]

Tabell 64: Anmärkningar:

[image]

Tabell 63: Arboga - Eskilstuna - Arboga:

[image]

Tabell 63: Anmärkningar:

[image]

TGOJ Resebyrå:

[image]

TGOJ Anslags Tidtabell From 1959 05 31

av S-O Johansson, Sunday, September 16, 2012, 17:10 (4238 dagar sedan) @ Christer Fredriksson

Visar härmed TGOJ anslagstidtabell från och med 1959 05 31, som har funnits uppsatt i väntsalen på Ställdalens station.
TGOJ omfattades av tabellerna 62, 63 och 64 i Sveriges Kommunikationer.

Jag presenterar först hela anslagstidtabellen, därefter varje tabell var för sig med; Ned, Upp och Anmärkningar, för läsbarhetens skull.

Tåglägena var vid denna tid helt anpassade efter det resandebehov som förelåg samt både i Konkurrens och Samtrafik med den lokala bil- och busstrafiken.
Jämför med dagens fasta tidtabeller, anpassade för bästa fordonsomlopp samt personalanvändning!

I tidtabellen finnes alla TGOJ stationer med, samt alla hållplatserna, utom hållplatserna mellan Nyköping och Oxelösund.

Dessutom finnes de två Snabbtågen MÄLARDALEN samt BERGSMANNEN till Stockholm med.

Reklamen är för dåvarande TGOJ Resebyrå i Eskilstuna.

Jag hoppas att jag tillfredsställer några läsares intresse på detta eminenta Forum!

Hela anslagstidtabellen för Tabellerna 62, 63 och 64:

[image]

Tabell 62: Ludvika - Frövi - Köping:

[image]

Tabell 62: Köping - Frövi - Ludvika:

[image]

Tabell 62: Anmärkningar:

[image]

Tabell 64: Kolbäck - Eskilstuna - Oxelösund:

[image]

Tabell 64: Oxelösund - Eskilstuna - Kolbäck:

[image]

Tabell 64: Anmärkningar:

[image]

Tabell 63: Arboga - Eskilstuna - Arboga:

[image]

Tabell 63: Anmärkningar:

[image]

TGOJ Resebyrå:

[image]

Trevligt! Några undringar ändå? "Bergsmannen" med tillhörande "omlopps- och personaltekniska!" tåg till och från Kopparberg annonseras som loktåg trots att det gick Yoa104 (X20) i dessa tåg. Varför?
Andra tåg som 1959 borde ha utgjorts av Yoa202 (X21) annonseras som rälsbusståg med enbart 2 klass. Hade inte Yoa202 1 klass från början? Eller blandade man omloppen med YBos, SJ YBo4 lika med normalspåriga YBo5p?

TGOJ Anslags Tidtabell From 1959 05 31

av Christer Fredriksson, Sunday, September 16, 2012, 17:32 (4238 dagar sedan) @ S-O Johansson

Yoa202 hade bara 2:a klass från början.

Bergsmannen med tillhörande tåg Kpg-La och La-Kpg framfördes av Lokförare, ty Bergsmannen kategoriserades som TÅG.
Lokförare vid TGOJ fick framföra rälsbussar, men rälsbussförare fick ej framföra TÅG, enligt avtal med facket. Detta hade inget att göra med att det var samma instrumentering på Yoa104 och Yoa202, utan klassning av tågslag.