Bildfråga på tre fot [bild] (Fotografier/bildfrågor)

av Patrik Eriksson, Sunday, September 23, 2012, 20:23 (4231 dagar sedan)

Kort och gott; var är vi?

[image]

Bildfråga på tre fot [bild]

av HJP, Sunday, September 23, 2012, 20:29 (4231 dagar sedan) @ Patrik Eriksson

Kort och gott; var är vi?

[image]

****
Har ingen aning om var detta är, men gillar bilden :-)

HJP

Bildfråga på tre fot [bild]

av Rospiggen, Sunday, September 23, 2012, 20:35 (4231 dagar sedan) @ HJP

Skebobruk?

Bildfråga på tre fot [bild]

av Tkl (liten Stn)., Sunday, September 23, 2012, 22:01 (4231 dagar sedan) @ Patrik Eriksson

Bron över Emån mellan Högsby och Ruda på KBJ (Kalmar - Berga)? Hur som helst är bilder från denna bana alltid önskvärda med tanke på att persontrafiken återupptogs efter 29 år efter dess upphörande 1967.

Bildfråga på tre fot [bild]

av Patrik Eriksson, Sunday, September 23, 2012, 22:21 (4231 dagar sedan) @ Tkl (liten Stn).

Bron över Emån mellan Högsby och Ruda på KBJ (Kalmar - Berga)? Hur som helst är bilder från denna bana alltid önskvärda med tanke på att persontrafiken återupptogs efter 29 år efter dess upphörande 1967.

Just precis :-) Det går faktiskt att se bågen i bron som finns på undersidan på det bortre fundamentet till höger. Det avbildas i skuggan.

Bildfråga på tre fot [bild]

av Tkl (liten Stn)., Sunday, September 23, 2012, 23:04 (4231 dagar sedan) @ Patrik Eriksson

Kul att se bilder från KBJ. Bilden bör vara tagen i riktning mot Högsby. Fler bilder från KBJ vore till stor glädje om sådana finns:-). Har själv några foton på bron över Emån då vi passerar med vagnuttagning 70877/78 Berga - Ruda 1989.

Bildfråga på tre fot [bild]

av Krister P, Monday, September 24, 2012, 00:43 (4231 dagar sedan) @ Tkl (liten Stn).

Kul att se bilder från KBJ. Bilden bör vara tagen i riktning mot Högsby. Fler bilder från KBJ vore till stor glädje om sådana finns:-). Har själv några foton på bron över Emån då vi passerar med vagnuttagning 70877/78 Berga - Ruda 1989.

För fyra år sedan lade jag ut en tråd i Postvagnen om ett brobyte 1958 över Alsterån vid Ålem på f.d. KBJ.
Skulle vara naturligare att jag hade postat den tråden här.
Vet inte varför jag inte gjorde det...Jag var nog mer inne på det forumet på den tiden.

Så det får bli en länk dit för den som är intresserad.
Samtidigt ser jag att några bilder har försvunnit från Photobucket av för mig okänd anledning..
Skall kolla upp det hela.

Brobyte 1958 över Alsterån.