Det var olika förstås i olika tågplaner. När "Affe" gick som eget tåg Stockholm/Oslo-Hamburg var standardsammansättningen ifrån Stockholm under högsäsong två sovvagnar och ett antal DB liggvagnar. Till att börja med var det en sovvagn från DSG i tåget samt en sovvagn från Waggon-Lit. Detta renodlades senare så att DSG körde på Oslo och Waggon-Lits på Stockholm.
En eller flera tågplaner medfördes en finka Stockholm-Köpenhamn där den kopplades ifrån i samband med det oannonserade förarbytet där mitt i natten. Kan inte minnas att det var tillkoppling någonsin i Danmark utan tåget betraktades av DSB som ett transiterande "svensktåg". I Puttgarden skedde tillkoppling av DB-vagnar för den sista sträckan ner till Hamburg. "Affes" sista tid var den sammankopplad med ett IC-tågsätt till Mjölby vilket medförde den lustiga annonseringen i Stockholm "tåg till Mjölby-Hamburg...".
Det finns naturligtvis differenser i dessa sammansättningar per tågplan men det här är lite som jag minns det. Sista "Affen" medförde f.ö en sällskapsvagn från DB.
En alldeles utmärkt förbindelse som man körde trots enorma insatser på HH-leden mitt i natten ("Affarna" i de olika riktningarna möttes väl dessutom på Öresund?). HH-ledens färjor kunde ju bara ta tre pass.vagnar! Man tog sig det besväret och kostnaden men när den fasta förbindelsen stod klar Malmö-Köpenhamn med möjlighet till enklare hantering och kraftigt förkortad restid fanns tydligen inget intresse! Jättetrist!
Mr H