Farewell to steam (Järnväg allmänt)

av Kjell Aghult, Friday, December 05, 2014, 16:55 (3402 dagar sedan)

Söndag 31 maj 1964 körde KYJ och SJ avskedståg för ångdriften på yxhultsbanan.
KYJ hade aldrig ägt några personvagnar och SJ ställde upp även nu, använde helglediga vagnar från Hallsberg. Båda KYJ ånglok användes för att förenkla hanteringen. Tågsammansättningen var:
Lok 9, BF4 1402, ABo3 4790, Bo15 1389, Bo9a 3036, Bo9a 4224, Bo14a 1903, Bo15
1307, Bo15 1384, ABo11a 3025, Bo15 8092, BF4 1931 och lok 8. Fordonen står i ordningsföljd, men däremot är ej noterat om lok 9 eller 8 gick "västligast".
Det kanske framgår av något foto?

Farewell to steam

av Thomas Tell, Saturday, December 06, 2014, 01:29 (3402 dagar sedan) @ Kjell Aghult

Söndag 31 maj 1964 körde KYJ och SJ avskedståg för ångdriften på Yxhultsbanan.
KYJ hade aldrig ägt några personvagnar och SJ ställde upp även nu, använde helglediga vagnar från Hallsberg. Båda KYJ ånglok användes för att förenkla hanteringen. Tågsammansättningen var:
Lok 9, BF4 1402, ABo3 4790, Bo15 1389, Bo9a 3036, Bo9a 4224, Bo14a 1903, Bo15
1307, Bo15 1384, ABo11a 3025, Bo15 8092, BF4 1931 och lok 8. Fordonen står i ordningsföljd, men däremot är ej noterat om lok 9 eller 8 gick "västligast".
Det kanske framgår av något foto?

Tack, den sammansättningen löser ett problem jag funderat på. Bo15 1307 hade fått andra fönster men jag vet inte om fler av dem fick sådana.

KYJ 8 gick i västerändan enligt foton jag tankat hem tidigare.
/tell