Hur lägga in en bild? (Fotografier/bildfrågor)

av Jan-Anders Wihrén, Tuesday, October 31, 2017, 17:04 (2362 dagar sedan)

Jag har lagt in bilder på detta forum genom att använda Photobucket enligt de anvisningar som finns i anslutning till regelverket men nu ser jag att mina tidigare inlagda bilder försvunnit och att jag uppmanas att betala! Jag tror att någon har skrivit om detta tidigare men hittar inte aktuella inlägg. Så hur lägger jag in bilder på forumet utan att behöva betala för det? Jag vill ju också att bilderna sedan ska finnas kvar och inte tas bort.

Hur lägga in en bild?

av Rolf Nordin, Tuesday, October 31, 2017, 17:34 (2362 dagar sedan) @ Jan-Anders Wihrén

(Tyvärr kanske) är det så att det är upp till skribenten att hitta en plats i cyberspace att ladda upp och spara sina bilder där det är kostnadsfritt. Inga bilder sparas i någon server tillhörande detta forum (eventuellt bara temporärt). Varje ggn man öppnar ett inlägg hämtas bilden i fråga från källan, ex.vis Samlingsportalen eller annan plats där bilden finns upplagd, för att visas på användarens dator. Och återfinns inte bilden i källan längre visas ngn typ av felmeddelande i inlägget. Beträffande lämpliga, kostnadsfria, platser att ladda upp sina bilder på kan säkert andra i forumet bidra med förslag.

Att lägga in bilder sker på samma sätt som tidigare.

Hoppas detta besvarade lite av dina funderingar. Eller krånglade jag till det nu igen ...

Hur lägga in en bild? FACEBOOK

av morrgan, Tuesday, October 31, 2017, 17:56 (2362 dagar sedan) @ Rolf Nordin

Ett tips är att vara på FACEBOOK, lägger man in bilder offentligt kan alla se dem i detta forum, man länkar som vanligt.