Hagalund, ånglok, 1963, 2 bilder (Fordon: lok)
N-lok under ånga.
Fotot taget genom stängsel. Ser ut att vara under ånga?
av Ulfe, Friday, February 23, 2018, 10:00 (2256 dagar sedan)
N-lok under ånga.
Fotot taget genom stängsel. Ser ut att vara under ånga?
av Olof B, Friday, February 23, 2018, 10:50 (2256 dagar sedan) @ Ulfe
N-lok under ånga.
Härligt välfyllda portföljer för de bägge tjänstemännen.
av tobbe, Friday, February 23, 2018, 11:07 (2256 dagar sedan) @ Olof B
Vilka härliga bilder och miljö. N-tanken kan möjligen vara 1167 eller kanske 1141, men det är bara en gissning. Restauranten skymtar till vänster i bildhörnet som senare brann ner.
tobbe
av 53 Wadsten, Friday, February 23, 2018, 13:05 (2256 dagar sedan) @ tobbe
Markan menar du. Bilden tagen vid portvaktskuren.
Lokföraren bär svartrock, portföljen fylld med böcker och mat.
av jhje, Friday, February 23, 2018, 11:56 (2256 dagar sedan) @ Ulfe
Vilken HC-rälsbuss har fått släppa livet till för å bli el-revisionsvagn?
Hur använde man Mg-lok i Stockholm? till 93 och 94 och i så fall hade de Ånge som hemstation
av Christer Fredriksson, Friday, February 23, 2018, 12:24 (2256 dagar sedan) @ jhje
Var inte Mg-n nere för hjulsvarvning?
av Strömgränsreferensen, Friday, February 23, 2018, 17:08 (2256 dagar sedan) @ jhje
Vilken HC-rälsbuss har fått släppa livet till för å bli el-revisionsvagn?
Hur använde man Mg-lok i Stockholm? till 93 och 94 och i så fall hade de Ånge som hemstation
Var ser du Mg loket?
Med mina ögon är det ett Ma samt ett F-lok närmast Solna.
av tobbe, Friday, February 23, 2018, 21:24 (2256 dagar sedan) @ jhje
Funderar på om det inte är samma HC-buss som senare år stod på sticken nedanför Huvudstaleden d.v.s. öster om Sumpan`s station. Där stod vad jag minns en eller t.o.m. 2 HC-bussar på 70-talets början tillsammans med ett flertal tjänstevagnar, några med bryggor på taket för ktl-arbeten. Tror mig ha tagit bilder på dessa ekipage, men ej helt säker...
tobbe
av Göran Sohlberg, Friday, February 23, 2018, 14:54 (2256 dagar sedan) @ Ulfe
Var det inte Den E2 som gick på Lövstabanan?.
av Torbjörn Jansson, Friday, February 23, 2018, 19:04 (2256 dagar sedan) @ Göran Sohlberg
Hej!
Det stämmer, 1331 gick i soptåget på Lövstabanan. Jag har nog några bilder på tågsättet med sina sopvagnar!
Torbjörn
av Rolf E, Friday, February 23, 2018, 15:09 (2256 dagar sedan) @ Ulfe
Bortom Markan ligger Gula huset,där SJs lokpersonal höll till förr.
Fortfarande finns hållstället för förarbyte kvar bakom Gula huset,i linjeboken Gula huset (Ghu) hst
av Göran Sohlberg, Friday, February 23, 2018, 21:43 (2256 dagar sedan) @ Rolf E
Markan kallades för något har jag för mig?
av Strömgränsreferensen, Friday, February 23, 2018, 21:56 (2256 dagar sedan) @ Göran Sohlberg
Markan kallades för något har jag för mig?
Skitiga duken och ruttna Hajen. Finns säkert flera namn.
Kärt barn har många namn.
Ett av borden närmast Gula Huset tillhörde Hagalunds Diskussions och dioramaklubb.
Men när brann anläggningen ner? En natt eller tidig aprilmorgon år 2010.
Någon som kan bekräfta årtalet.
Kom man fram till orsaken; elfel eller "påtändning" ??
av Ola Almquist, Saturday, February 24, 2018, 00:36 (2256 dagar sedan) @ Strömgränsreferensen
Markan kallades för något har jag för mig?
Skitiga duken och ruttna Hajen. Finns säkert flera namn.
Kärt barn har många namn.
Ett av borden närmast Gula Huset tillhörde Hagalunds Diskussions och dioramaklubb.Men när brann anläggningen ner? En natt eller tidig aprilmorgon år 2010.
Någon som kan bekräfta årtalet.
Kom man fram till orsaken; elfel eller "påtändning" ??
M.v.h.
Ola
av 53 Wadsten, Saturday, February 24, 2018, 12:29 (2255 dagar sedan) @ Göran Sohlberg
Markan gick unde namnet "lutkokeriet" och drevs förr av Konsum.
Vissa förare hade egna bord.
av Pelle i Västerås, Friday, February 23, 2018, 20:24 (2256 dagar sedan) @ Ulfe
Motvikten på drivande axel 2 ??? det ser ut som att den är felbalanserad....
av Gunnar Lindkvist, Friday, February 23, 2018, 20:37 (2256 dagar sedan) @ Pelle i Västerås
Det är väl axel 3 som avses? Motvikten sitter nog alldeles rätt eftersom det är drivaxeln och vevstakarna arbetar på den, deras tynd måste också balanseras.
/Gunnar