SWB:s vandringsvänlighet (Bana)

av m.sundström, Tuesday, January 06, 2009, 18:28 (5586 dagar sedan)

Jo, ähum, för nå'n tid sedan efterfrågade jag framkomstmöjligheten för en vandrare på vissa bansträckor. ÖrSJ:s tillstånd beskrevs på ett föredömligt sätt av Rasmus Axelsson men huvudattraktionen, som för mig är SWB, hamnade i slagskugga och försvann i spetsfundigheter av svårt navigeringsteknisk karaktär.

Jag dristar mig därför att till Forumets läsare ånyo ställa frågan i vilken utsträckning SWB öster om Ramnäs lämpar sig för fotvandring.

Hellre ett svar i stil med "håll dig hemma gubbjävel eller åk tåg som alla andra, allt är igenväxt" än ingenting alls!
Olle S

SWB:s vandringsvänlighet

av Staffan Granath, Tuesday, January 06, 2009, 21:12 (5586 dagar sedan) @ m.sundström

Jo, ähum, för nå'n tid sedan efterfrågade jag framkomstmöjligheten för en vandrare på vissa bansträckor. ÖrSJ:s tillstånd beskrevs på ett föredömligt sätt av Rasmus Axelsson men huvudattraktionen, som för mig är SWB, hamnade i slagskugga och försvann i spetsfundigheter av svårt navigeringsteknisk karaktär.

Jag dristar mig därför att till Forumets läsare ånyo ställa frågan i vilken utsträckning SWB öster om Ramnäs lämpar sig för fotvandring.

jag får väl drista mig med ett svar i brist på andra:-)
under den del av året som kakkas vår arbetade jag i området kring runhällen, som bevisligen ligger öster ut och tillika varit del av SWB fram till -53-
det var en tåt som skulle ner emot det stora vattnet mälaren;

jag har besett större delen av av sträckningen enköping-runhällen och kan mest intyga om att den är både framkomlig och vacker:-) även om naturen resp. bönderna återerövrat något av de stolta banvallarna!!

Hellre ett svar i stil med "håll dig hemma gubbjävel eller åk tåg som alla andra, allt är igenväxt" än ingenting alls!
Olle S


bind mig framför x2000 den dag jag uttrycker mig så, tvärtom skulle jag kunna bjuda både hjärna och skosula (att gå med förstås) om intresse finnes:-)

från en snubbe i morshyttan, inte långt ifrån området som avses :-| :-) :-D

SWB:s vandringsvänlighet

av O. Sundström, Wednesday, January 07, 2009, 16:10 (5585 dagar sedan) @ Staffan Granath

Vikken tur att jag tog mod till mig att fråga en gång till!

Stort tack till Er båda, dels för företeende av bildbevis för att banan åtminstone -04 lämpade sig väl för fotvandring, dels för uttalad beredvillighet att delta i den kommande exkursionen!
Olle S