Info för oss som inte har Facebook?

av Lennart Strömquist, Friday, October 05, 2018, 09:40 (2001 dagar sedan) @ morrgan

Hej

Jag tillhör dem som av integritetskäl aldrig anaslutot mig till FaceBook så det vore hyggligt informationen också kunde delas på andra sätt. Facebooksidan kanske kan vara öppen för alla att läsa?

LSq

Info för oss som inte har Facebook?

av Gunnar Olson, Friday, October 05, 2018, 09:51 (2001 dagar sedan) @ Lennart Strömquist

Hej

Jag tillhör dem som av integritetskäl aldrig anaslutot mig till FaceBook så det vore hyggligt informationen också kunde delas på andra sätt. Facebooksidan kanske kan vara öppen för alla att läsa?

LSq

Det räcker inte ens med att ha ett Facebook-konto. Tydligen måste man tillhöra en viss, sluten, grupp för att se informationen.

Info för oss som inte har Facebook?

av S-O Strand, Friday, October 05, 2018, 10:01 (2001 dagar sedan) @ Gunnar Olson

Hej

Jag tillhör dem som av integritetskäl aldrig anaslutot mig till FaceBook så det vore hyggligt informationen också kunde delas på andra sätt. Facebooksidan kanske kan vara öppen för alla att läsa?

LSq


Det räcker inte ens med att ha ett Facebook-konto. Tydligen måste man tillhöra en viss, sluten, grupp för att se informationen.

Nej då, informationen är tillfälligt borttagen. Jag tror att man håller på och rättar till den felaktiga dagangivelsen. Reseinfomationen borde rimligtvis finnas även på sällskapets hemsida.

Info för oss som inte har Facebook?

av ztenlund, Friday, October 05, 2018, 10:12 (2001 dagar sedan) @ S-O Strand

Hej

Jag tillhör dem som av integritetskäl aldrig anaslutot mig till FaceBook så det vore hyggligt informationen också kunde delas på andra sätt. Facebooksidan kanske kan vara öppen för alla att läsa?

LSq


Det räcker inte ens med att ha ett Facebook-konto. Tydligen måste man tillhöra en viss, sluten, grupp för att se informationen.


Nej då, informationen är tillfälligt borttagen. Jag tror att man håller på och rättar till den felaktiga dagangivelsen. Reseinfomationen borde rimligtvis finnas även på sällskapets hemsida.

Eftersom man har bytt ut bilden så kommer länken i det första inlägget sannolikt aldrig att fungera igen.

Info för oss som inte har Facebook?

av ztenlund, Friday, October 05, 2018, 10:06 (2001 dagar sedan) @ Gunnar Olson

Hej

Jag tillhör dem som av integritetskäl aldrig anaslutot mig till FaceBook så det vore hyggligt informationen också kunde delas på andra sätt. Facebooksidan kanske kan vara öppen för alla att läsa?

LSq


Det räcker inte ens med att ha ett Facebook-konto. Tydligen måste man tillhöra en viss, sluten, grupp för att se informationen.

Den syntes igår kväll dock, men jag kan väl ändå tycka att man kan besvära sig med att skriva ut ett minimum av information direkt i inlägget. Hursomhelst så ligger informationen i nuläget på BJs hemsida:
http://www.bjs-club.se/start/

Info för oss som inte har Facebook?

av Nils-Eric Sääf, Friday, October 05, 2018, 14:29 (2001 dagar sedan) @ Lennart Strömquist

Ja det är märkligt att det finns folk som tror att ALLA har FB. Personligen kan jag kasta skit på andra utan hjälp av det skräpet.

Info för oss som inte har Facebook?

av HP, Friday, October 05, 2018, 16:26 (2001 dagar sedan) @ Nils-Eric Sääf

Ja det är märkligt att det finns folk som tror att ALLA har FB. Personligen kan jag kasta skit på andra utan hjälp av det skräpet.

Men de som inte har internet eller en telefon...ska den som vill berätta något skicka ett pappersbrev då?
Det jag vill säga med detta är att det är ingen rättighet att kunna läsa om allt på en förenings hemsida. Om de väljer facebook som informationskanal är det upp till dem, och det kanske blir någon som inte ser. Du har däremot gjort ett val att inte ha facebook, och då missar du en del saker, men valet är ditt i det fallet. Inte föreningens./HP som ofta BARA använder facebook när JVM meddelar sig med omvärlden. Frågor på det?

Info för oss som inte har Facebook?

av Ola Ahlström, Friday, October 05, 2018, 17:13 (2001 dagar sedan) @ HP

/HP som ofta BARA använder facebook när JVM meddelar sig med omvärlden. Frågor på det?

Ja, skall det uppfattas som att det är en officiell policy att representanter för JVM skall använda sig av facebook och därmed exkludera en stor (?) del skattebetalarna för offentlig information?

Ola Ahlström
Malmö

Info för oss som inte har Facebook?

av HP, Friday, October 05, 2018, 18:25 (2001 dagar sedan) @ Ola Ahlström

/HP som ofta BARA använder facebook när JVM meddelar sig med omvärlden. Frågor på det?


Ja, skall det uppfattas som att det är en officiell policy att representanter för JVM skall använda sig av facebook och därmed exkludera en stor (?) del skattebetalarna för offentlig information?

Ola Ahlström
Malmö

Nej, inte alls. Däremot att vi själva väljer hur vi informerar och i opertiva lägen som kring pågående extratåg är facebook en snabb kanal som når brett och är enkel för oss att hantera. Många skattebetalare nås mycket snabbt av denna information och kan enkelt dela den snabbt./HP

Info för oss som inte har Facebook?

av Ola Ahlström, Friday, October 05, 2018, 19:39 (2001 dagar sedan) @ HP

...vi själva väljer hur vi informerar och i opertiva lägen som kring pågående extratåg är facebook en snabb kanal som når brett och är enkel för oss att hantera.

Jag har inga som helst problem med att en förening eller en privatperson väljer att använda sig av facebook (tycker till och med att det kan vara bra) men blir en aning orolig, måhända en yrkesskada, när myndighetssverige använder sig av en funktion som facebookför att kommunicera internt eller externt. Med Transportstyrelsen fadäs i färskt minne och offentlighetsprincipen avseende registrering av handlingar och beslut, är jag tveksam till att system används som inte kontrolleras av en myndighet fullt ut vid myndighetsutövning. För egen del rådfrågade jag alltid, och förankrade förfarandet avseende digitalt nyttjande, hos min myndighets IT-säkavdelning. Jag utgå från att det finns en policy vid JVM (eller organisationen/departementet) som reglerar facebook och internet i övrigt.

Men nu är vi långt ifrån ämnet "Järnvägshistoria", sorry.

Ola Ahlström
Malmö

Info för oss som inte har Facebook?

av HP, Friday, October 05, 2018, 20:04 (2001 dagar sedan) @ Ola Ahlström

...vi själva väljer hur vi informerar och i opertiva lägen som kring pågående extratåg är facebook en snabb kanal som når brett och är enkel för oss att hantera.


Jag har inga som helst problem med att en förening eller en privatperson väljer att använda sig av facebook (tycker till och med att det kan vara bra) men blir en aning orolig, måhända en yrkesskada, när myndighetssverige använder sig av en funktion som facebookför att kommunicera internt eller externt. Med Transportstyrelsen fadäs i färskt minne och offentlighetsprincipen avseende registrering av handlingar och beslut, är jag tveksam till att system används som inte kontrolleras av en myndighet fullt ut vid myndighetsutövning. För egen del rådfrågade jag alltid, och förankrade förfarandet avseende digitalt nyttjande, hos min myndighets IT-säkavdelning. Jag utgå från att det finns en policy vid JVM (eller organisationen/departementet) som reglerar facebook och internet i övrigt.

Men nu är vi långt ifrån ämnet "Järnvägshistoria", sorry.

Ola Ahlström
Malmö

Är det viktiga saker så använder vi naturligtvis andra kanaler. Resor mm finns alltid på vår hemsida, och kanske en puff på facebook. Däremot är det praktiskt och snabbt att via facebook informera om fototips för ett extratåg e.d. Den som då tycker det än spännande har ju faktiskt en möjlighet att använda facebook. Vill man inte det så är det ju ett val man själv gör./HP

Info för oss som inte har Facebook?

av Nils-Eric Sääf, Friday, October 05, 2018, 17:59 (2001 dagar sedan) @ HP

På vilket sätt kan man få reda på saker på FB om man inte har mobil?

Info för oss som inte har Facebook?

av Kanal C, Friday, October 05, 2018, 18:04 (2001 dagar sedan) @ Nils-Eric Sääf

På vilket sätt kan man få reda på saker på FB om man inte har mobil?

Via t ex www.facebook.se

HP srInfo för oss som inte har Facebook?

av Nils-Eric Sääf, Friday, October 05, 2018, 18:55 (2001 dagar sedan) @ Kanal C

Läste du möjligen vad HP skrev. "de som varken har internet eller telefon " Då undrar jag hur man kommer in på webben? kan du lösa det?

HP srInfo för oss som inte har Facebook?

av Kanal C, Friday, October 05, 2018, 19:29 (2001 dagar sedan) @ Nils-Eric Sääf

Läste du möjligen vad HP skrev. "de som varken har internet eller telefon " Då undrar jag hur man kommer in på webben? kan du lösa det?

Besök närmaste bibliotek. Case solved.

HP srInfo för oss som inte har Facebook?

av Nils-Eric Sääf, Friday, October 05, 2018, 20:34 (2001 dagar sedan) @ Kanal C

Och då gissa sej till vilken dag HP eller BJ.s skriver något på FB. Det blir ett jäkla springande på bibblan det.

HP srInfo för oss som inte har Facebook?

av Kanal C, Friday, October 05, 2018, 20:39 (2001 dagar sedan) @ Nils-Eric Sääf

Och då gissa sej till vilken dag HP eller BJ.s skriver något på FB. Det blir ett jäkla springande på bibblan det.

Men du är ju in och läser här då och då. Det går väl att kombinera?

HP srInfo för oss som inte har Facebook?

av sven, Friday, October 05, 2018, 20:43 (2001 dagar sedan) @ Nils-Eric Sääf

Det är nyttigt för gamla gubbar att röra på sig :-D

HP srInfo för oss som inte har Facebook?

av HP, Friday, October 05, 2018, 20:00 (2001 dagar sedan) @ Nils-Eric Sääf

Läste du möjligen vad HP skrev. "de som varken har internet eller telefon " Då undrar jag hur man kommer in på webben? kan du lösa det?

Hur kommer du in här då?/HP

HP srInfo för oss som inte har Facebook?

av Nils-Eric Sääf, Friday, October 05, 2018, 20:36 (2001 dagar sedan) @ HP

Nu handlade detta inte om ifall jag har internet eller ej.Du bör ha upptäckt att jag har det. Men bevare mej väl för FB.

HP srInfo för oss som inte har Facebook?

av JSV, Sunday, October 07, 2018, 20:19 (1999 dagar sedan) @ Nils-Eric Sääf

Nu handlade detta inte om ifall jag har internet eller ej.Du bör ha upptäckt att jag har det. Men bevare mej väl för FB.

Nils-Eric.

Jag tror att det inte har undgått någon att du inte tycker om Facebook.
Det står naturligtvis dig fritt att tycka illa om både det ena och det andra, så gör de flesta människor, även jag (jag tycker till exempel väldigt illa om lok som inte ryker).

Med det sagt så kan vi väl en gång för alla konstatera faktum: Du tycker inte om Facebook - vi andra förstår det. Du behöver inte berätta det fler gånger. Vi vet redan.

Info för oss som inte har Facebook?

av Kanal C, Friday, October 05, 2018, 18:03 (2001 dagar sedan) @ Nils-Eric Sääf

Ja det är märkligt att det finns folk som tror att ALLA har FB. Personligen kan jag kasta skit på andra utan hjälp av det skräpet.

Ungefär lika som att en del fullständigt tappar förmågan att söka information när de inte vill göra det.

Om du ens läste i tråden innan du började tramsa så hade du kanske sett länken till BJs hemsida där också information om resan finns.

Info för oss som inte har Facebook?

av sven, Friday, October 05, 2018, 20:40 (2001 dagar sedan) @ Kanal C

Den här tråden är rätt tråkig en anledning till att jag bara använder facebook där sliper man såna här gnäll trådar dock poäng till hp . Sen hör väl ingen av de som skrivit till målgruppen för BJs dvs en betalande resenär gärna en barn familj för de lättar på lädret när de skall ge barnen en upplevelse .

Info för oss som inte har Facebook?

av Kanal C, Friday, October 05, 2018, 21:53 (2001 dagar sedan) @ sven

Den här tråden är rätt tråkig en anledning till att jag bara använder facebook där sliper man såna här gnäll trådar dock poäng till hp .

Då har vi noterat din åsikt.

Sen hör väl ingen av de som skrivit till målgruppen för BJs dvs en betalande resenär gärna en barn familj för de lättar på lädret när de skall ge barnen en upplevelse .

Där har du dock fel. Jag är sugen på att åka med och ta med familjen, men eftersom BJs har en osviklig förmåga att ställa till det på något vis är jag lite tveksam.

Info för oss som inte har Facebook?

av Lennart Fransson, Saturday, October 06, 2018, 07:15 (2000 dagar sedan) @ Nils-Eric Sääf

Ja det är märkligt att det finns folk som tror att ALLA har FB. Personligen kan jag kasta skit på andra utan hjälp av det skräpet.

länk (utan Facebook)

Info för dem som inte har Facebook?

av Harald, Saturday, October 06, 2018, 11:09 (2000 dagar sedan) @ Lennart Strömquist

Det börjar bli lite tröttsamt med att några ständigt måste påpeka att de inte har Facebook. Inlägget om resan är öppet för alla att läsa, så man behöver inte ha Facebook.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2227623650584081&set=a.186157204730746&...
Det är bara att läsa på, såvida du inte lider av extrem Facebooköverkänslighet. Då kanske du ska ha antihistamin i beredskap.

Info för dem som inte har Facebook?

av ztenlund, Saturday, October 06, 2018, 15:39 (2000 dagar sedan) @ Harald

Det börjar bli lite tröttsamt med att några ständigt måste påpeka att de inte har Facebook. Inlägget om resan är öppet för alla att läsa, så man behöver inte ha Facebook.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2227623650584081&set=a.186157204730746&...
Det är bara att läsa på, såvida du inte lider av extrem Facebooköverkänslighet. Då kanske du ska ha antihistamin i beredskap.

Fast nu är det ju de facto så att om man klickar på länken i det första inlägget så möts man av en inloggningsruta. En rimlig slutsats är då förstås att det krävs FB-konto för att kunna läsa det. Nu beror det inte på detta i det här fallet, men det är lite mycket begärt att folk ska börja leta efter andra förklaringar.

Är det tredje gången gillt, sista järvägsfärden till Lysekil

av jugge, Saturday, October 06, 2018, 21:09 (2000 dagar sedan) @ morrgan

Hej
Kommer det finnas utrymme för fotokörning ut med linien?