Lördagsmatrast på Weras Pub i Rimbo 1978(77) (Järnvägspersonal)

av 53 Wadsten, Thursday, November 22, 2018, 18:00 (1981 dagar sedan)

Weras Pub och Restaurang på Stockholmsvägen i Centrala Rimbo var tillsammans med Henrys konditori på Centralvägen våra stamhak för oss hungriga järnvägare på RB fram till nedlägggningen 1981.

En lördag hande jag tillsammans med Tågmästaren Anneli Wallin två fina turer på Rimbo med lång rast, frukost åt vi på Weras, ostfralla med en stor kopp te, nästa rast blev det lunch på Hentys som bl.a hade sin egen härliga Pytt i Panna, samt Roslagsschnitzel, denna gång valde jag pytt, medan jag väntar på maten besöker undertecknad "huset", min pytt har precis landat på bordeet då Anneli får för sig ett bus, hom stänker Tabasco över hela pytten utan att jag ser det, tar första tugggan, sedan kan ni räkna ut resten, asgarv från hennes sida och köper på sin begäran ny mat till mig. Efter detta tar jag gärna litet Tabasco över pytten, det sätter litet Fräs:-D på det hela.

Litet kul bus.:-D

Lördagsmatrast på Weras Pub i Rimbo 1978(77)

av tobbe, Thursday, November 22, 2018, 22:49 (1981 dagar sedan) @ 53 Wadsten

Kan tillägga följande. Puben/Konditoriet har numer omstrukturerats till en lunch och middagsrestaurant och har fått en modernare och öppnare inredning med stort sortiment av kaffebröd och lunch och àlacarte meny. Har under sommaren uteservering dels framför på ett nybyggt däck och även på fastighetens södra sida(tror jag). Gör även egentillverkade hamburgare som dels serveras som meny. Den har fått nytt namn och heter Prins Henry`s och innehavaren är en otroligt glad och serviceminded person som man gärna återkommer till. Besöker ofta detta ställe på väg till jvm i Gävle eller andra järnvägsrelaterade resmål under sommartiden...
tobbe:-P :-P :-P :-P

Lördagsmatrast på Weras Pub i Rimbo 1978(77)

av tobbe, Thursday, November 22, 2018, 22:57 (1981 dagar sedan) @ tobbe

Kan tilläggas att det finns en ramp för gäster som har funktionsnedsättningar direkt till ingången.:-) :-) :-) :-)
tobbe

Lördagsmatrast på Weras Pub i Rimbo 1978(77)

av Pelle i Västerås, Friday, November 23, 2018, 05:43 (1980 dagar sedan) @ tobbe

Kul att du skriver :)
Kör lite sådana här kortisar så kan vi som läser lägga ihop alla så blir det en liten bok av det hela
Kör hårt nu Gustav, det är spännande.
Men jag personligen är lite tveksam till tabascon på pytten....

Lördagsmatrast på Weras Pub i Rimbo 1978(77)

av Sune Nylén, Friday, November 23, 2018, 05:59 (1980 dagar sedan) @ Pelle i Västerås

De kanske inte hade någon HP eller Worcestershire, och då tar man vad man haver för att få lite extra sting. Hemma brukar jag variera.:-) Sune

Lördagsmatrast på Weras Pub i Rimbo 1978(77)

av 53 Wadsten, Friday, November 23, 2018, 10:44 (1980 dagar sedan) @ tobbe

Har dom kvar sin Roslagssnitzel??

Lördagsmatrast på Weras Pub i Rimbo 1978(77)

av tobbe, Friday, November 23, 2018, 17:43 (1980 dagar sedan) @ 53 Wadsten

Kan inte svara på det för jag har inte ätit nåt sådant därstädes. Men kan kontra med att det som serveras är av ypperlig kvalitet och som sagt innehavaren bara han och hans crew är otroligt positiv, glad och utåtriktad gentemot kund. Man blir väääl omhändertagen från det att du/ni kliver in genom dörren tills att man lämnar platsen mätt och belåten. Kanske mycket beror på att man blir igenkänd vid varje besök. Ett ställe att varmt rekommendera med många gamla foton på väggarna när Rimbo var en riktig jvgknut med DHJ-lok och SRJ-lok både på f.d. vändskivan framför lokstallet samt stationen. Sann och riktig SRJ-atmosfär som är väl värt ett besök.
tobbe