Vad fasen är det för fel på forumet?? (Forumet)

av Kurt Möller, Tuesday, February 12, 2008, 11:35 (5917 dagar sedan)

Inlägg bara försvinner när man trycker på skicka...! Jättekul - när man suttit o filat på detaljer en lång stund o slagit upp data ur Kommunickan etc etc.

M Å S T E det vara på detta snurriga vis?????????????

Vad fasen är det för fel på forumet??

av Erik Samuelsson, Tuesday, February 12, 2008, 11:40 (5917 dagar sedan) @ Kurt Möller

Ett tips att emellanåt markera allt man skrivit och trycka på ctrl+c (eller välja copy i redigeramenyn) - då har du "säkerhetskopierat" det du skriver. Går det då fel så välj klistra in eller ctrl+v så kommer det tillbaka.

Gör själv i regel alltid detta om det är nått större jag skriver eftersom det kan gå åt h-e när man minst anar det - även på stabila forum och liknande.

Erik S

Vad fasen är det för fel på forumet??

av Kurt Möller, Tuesday, February 12, 2008, 14:16 (5916 dagar sedan) @ Erik Samuelsson

OK, tack! Har aldrig behövt göra så på andra ställen...

Vad fasen är det för fel på forumet??

av nicke, Tuesday, February 12, 2008, 15:02 (5916 dagar sedan) @ Kurt Möller

Det KAN vara så att du fått virus i datorn. Jag hade ett jävelskap som slog ner mail och forumet efter en viss tid. Trots virusscanning så slutade det med att jag kröp till korset och har numer BETALD Vista licens... . Jag har inte märkt av något problem med att inlägg försvinner när man skickar dem. Däremot får jag uppdatera "spamkoden" om det gått för lång tid.

Vad fasen är det för fel på forumet??

av Anders Östlund, Wednesday, February 13, 2008, 08:57 (5916 dagar sedan) @ Kurt Möller

Jag råkar ut för detta då och då på olika forum, tor det hänger lit epå serverbelastning m.m. men oftast är det "operatörsfel"... Vissa forum har dock lite "farliga" knappar aktiverade som default som kan ge kommandot "Rensa" vid tryck på enter, i vissa knappkombinationer kan man vid en felskrivning utföra något kommando i Browsern som tar en ett steg bakåt osv...
Det är min erfarenhet...

Jag kan lägga till ett knep som underlättar ytterligare, om man klickar "Ctrl+A" så markerar man all text man skrivt, sen kan man som tidigare sagts kopiera den till urkipp med "Ctrl+C".

Så vänjerman sig med att göra en "Ctrl+" och "Ctrl+C" lite då och då så kan man göra "back-up" ganska enkelt...

Hälsar,
Anders Ö - van fleskirvare ;-)

Vad fasen är det för fel på forumet??

av Anders Jansson, Tuesday, February 12, 2008, 16:25 (5916 dagar sedan) @ Kurt Möller

Är du helt säker på att du summerade siffrorna och registrerade resultatet i "spamspärren"?

Vad fasen är det för fel på forumet??

av Micke Carlsson, Tuesday, February 12, 2008, 16:41 (5916 dagar sedan) @ Kurt Möller

Några av mina mest briljanta, elaka, spetsfundiga, tillintetgörande inlägg har tagit samma bakdörr ut ur sinnevärlden. På det hela taget är jag tacksam över detta skyddsnät för brister i omdömet, även om det inte ger 100%-igt skydd. Ja, en och annan harang även med potentiellt allmänintresse har gått samma väg. Men man är ju inte sämre än att man kan upprepa sig. Frustrationen är dock välbekant.

Vad fasen är det för fel på forumet??

av Marcus, Wednesday, February 13, 2008, 11:55 (5916 dagar sedan) @ Kurt Möller

Vilken webläsare använder du? MSIE krånglar generellt mer än andra / modernare konskruktioner.

Av dessa andra är "Firefox" den populäraste. En annan bra är "Opera".

http://mac.abc.se/~pictor/web.html

Lycka till!

/M

Vad fasen är det för fel på forumet??

av Markus i Grönköping, Saturday, February 16, 2008, 11:48 (5913 dagar sedan) @ Marcus

Det största FELET med FORUMET (och internet)är att det blir för lite gjort på museijärnvägarna (och Jvm) på grund av att de aktiva medlemmarna ägnar allt för stor tid åt forumet.
Innan internet hade uppfunnits kunde man diskutera järnvägar samtidigt som man renoverade järnvägsvagnar.
Det är ingen som klarar av att renovera vagnar och samtidigt sitta vid bildskärmen.

Vad fasen är det för fel på forumet??

av Markus i Grönköping., Saturday, February 16, 2008, 11:55 (5913 dagar sedan) @ Markus i Grönköping

65 tusen besökare per dygn under förra månaden.
Hur kan järnvägsintresset ha ökat så mycket från december till januari?
Har även SJK, Jvmv och museiföreningarna, sexdubblat sitt medlemsantal vid årsskiftet?

Vad fasen är det för fel på forumet??

av Trafikchefen Järnvägshistoriskt Forum, Saturday, February 16, 2008, 12:26 (5912 dagar sedan) @ Markus i Grönköping.

Om den anonyme herr "Grönköping" vågar stå med sitt rätta namn skulle det kunna bli en seriös diskussion! :-(