Gammal SJ-man som bordsällskap på Söderport. (Järnvägspersonal)

av 53 Wadsten, Friday, July 12, 2019, 19:01 (1742 dagar sedan)

Sitter om dagarna och lunchar tillsammans med en gammal SJ-man från trafiksidan, Westin heter han i efternamn, född 1931 i Malmö och utbildade sig där där 1951, samt examinerades till Förste Stationsskrivare av ingen mindre än Bengt Adamson i M som jag också kände från min tid i Falsterbo.

W flyttade så småniingom till Hässleholm där han tjänstgjorde som tågklarerare under många år.
Sedan placering på Tågledningen i Göteborg innan han kom till Linköping som chef för godstrafiken.

Vi pratar bl.a om distritscheferna, samt hur mycket Ddc Wilhelm Scherman vurmade för persontrafiken, samt spelade bordtennis och bridge.

Någon som känner till Westin. Mycket pratande vid vårt bord tillsammans med en pensionerad byggnadssnickare, 3 praaat-kvarnar:-D

Låst
1245 visningar

Gammal SJ-man som bordsällskap på Söderport.

av Donkeyman, Friday, July 12, 2019, 19:48 (1742 dagar sedan) @ 53 Wadsten

Gratulerar till att du har så trevligt lunchsällskap. Jag tycker också det inte finns något som är trevligare än att sitta på ett "sjapp" och snacka med "oldtimers". Det gör jag dagligen i min hemstad Tromsø där det är gott om gammalt sjöfolk att diskutera med. Så att vi kan komma överens om att allt var mycket bättre förr.

Men Gustav - jag skall ta mig en tur till "Peking" när sommaren är över så får vi också sitta på ditt sjapp och snacka om gamla tider. Har tänkt på detta länge men nu skall det bli av.

Låst
1055 visningar

Gammal SJ-man som bordsällskap på Söderport.

av 53 Wadsten, Saturday, July 13, 2019, 00:17 (1742 dagar sedan) @ Donkeyman

Du är "VARMT!! VÄLKOMMEN".

P:S gäller även andra här.

På måndag fixar jag ett "Gubbabord":-D av Sussi