B 1037 förarinjektorn (Fordon: lok)
Det har nu snart gått 2 dygn sedan vi var ute och provade B 1037, pannan och pannvattnet är fortfarande så varmt att man bränner sig = god isolering och täkt skorsten så att det inte blir avkylning av strömmande luft i tuberna. Pannan skall nu krympa till sin kalla längd och det är lika viktigt att detta går sakta liksom uppvärmningen när man skall starta loket.
Förarinjektorn är svår att få att ta, ångventilen läcker och injektorn blir lätt för varm på B 1037. Det är inte vem som helst som kan få injektorn att mata in vatten. Detta beror kanske på att ångventilen inte är helt tät.
Ventilspindel kommer att svarvas och ventilsätet försiktigt bearbetas med en brotsch så att tätningen blir fullständig vid stängd ventil.
[img]http://i161.photobucket.com/albums/t238/morrgans/B1037/B1037-finjektor-problem1.jpg[/img]
Ångventilen får sin ånga från domen, att det rinner vatten ur ångröret tyder på att detta är läck, har ett hål någonstans. Att mata en injektor med vatten är nog inte så lyckat, så vi får nog försöka att ta av injektorn och hoppas på att hålet sitter alldeles innanför panngavlen så att vi kan valsa dit en ring som tätar.
[img]http://i161.photobucket.com/albums/t238/morrgans/B1037/B1037-finjektor-problem2.jpg[/img]
morrgan