Ur A Erikssons annotationsbok november 1979 (Järnvägspersonal)
November -79
00.00/00.00 = tjänstgörings början\ankomsttid / avgångstid\tjänstgörings slut
000/000 ton = tågvikt/bromsvikt
/text/ = skrivet i boken
(text) = min kommentar.
Tåg 9759 går Arvidsjaur – Slagnäs med dubbla lok och Storumanloket som andralok, därför ingen
notering om vagnvikt.
2 nov: Lång arbetsdag!
2 nov
tåg 9761
Storuman 12.05, 70 ax/390 m, 408/300 ton, bromstal 77, lok T43 212
Lövliden,
- Vilhelmina
tåg 9762
Vilhelmina, 46 ax, 646/394 ton, bromstal 64, lok T43 212
Storuman, 30 ax, 470/234 ton, bromstal 54
Sorsele, 48 ax, 740/504 ton, bromstal 68
- Arvidsjaur
vagnuttagning
Arvidsjaur 23.20, 76 ax, 396/396 ton, lok T43 214
Sorsele, /0.20, 50 ax, 258/258 ton
- Storuman, (ingen nattvila i Arvidsjaur denna gång)
4 nov
till Vännäs
5 nov
tåg 7156
Vännäs, 20 ax/126 m, 211/194 ton, bromstal 89, lok T44 323
Lycksele, 10 ax/58 m, 99/90 ton, bromstal 90
- Storuman
20 nov
vagnuttagning
Storuman 9.00, 40 ax/260 m, 228/172 ton, lok T44 266
Vojmån, 54 ax, 790 ton
- Storuman 13.00, (Vad hämtas? Får börja tidigare.)
21 nov
vagnuttagning
Storuman 6.44, lok T43 222
Långselberget
- Storuman
tåg 7157
Storuman, 15 min sen, 62 ax/430 m, 743/665 ton, bromstal 86, lok T43 222
Lycksele, 68 ax/442 m, , 755/665 ton, bromstal 85
- Vännäs
22 nov
tåg 7156
Vännäs 1.13, 10 min sen, 42 ax/273 m, 638/388 ton, bromstal 61, lok T44 266,
/lok från extratåg/
Tväråbäck, 5 min sen/20 min sen, /förbigång/
Lycksele, 10 ax/61 m, 148/104 ton
- Storuman
26 nov
utbildning
27 nov
vagnuttagning
Storuman 6.44, lok T43 222
Långselberget
- Storuman
tåg 7157
Storuman, 64 ax/416 m, 757/691 ton, bromstal 90, lok T43 222
Lycksele
Hällnäs
- Vännäs, 40 min tidig
28 nov
tåg 7156
Vännäs, 64 ax/372 m, 648/364 ton, bromstal 57, lok T43 224
Lycksele, 16 ax/85 m, 275/175 ton
- Storuman
total tjänstgöringssträcka --79-11-30; 1 088 387 km