Bilder på Np 3052 (Fotografier/bildfrågor)

av Lasse M, Tuesday, January 27, 2009, 20:24 (5539 dagar sedan)

Jag har vid flera tillfällen sett här att det scannats och visats bilder från Nygrenska samlingen. Själv missade jag tyvärr många av Stigs fotoerbjudanden i tid och undrar därför om det funnits något sådant fotoerbjudande över Np lok? Söker nämligen efter bilder på Np 3052 så om någon har sådana och har tid, lust och möjlighet att visa eventuella sådana bilder här vore jag väldigt tacksam. Det går även bra att mejla mig bilderna ifall ni inte vill/kan lägga upp dom på forumet.

Alla bilder på loket är av intresse oavsett bildkvalite m.m.

Bilder på Np 3052

av Ola Almquist, Tuesday, January 27, 2009, 20:30 (5539 dagar sedan) @ Lasse M

Stig Nybergs erbjudanden kan man söka i här: [link]http://www.ekeving.se/sjk/sjkf.php[/link]

Jag hittar inte någon bild på 3052, men det finns nog andra som har bilder på detta lok.

M.v.h.
Ola

Bilder på Np 3052

av Lasse M, Tuesday, January 27, 2009, 23:20 (5539 dagar sedan) @ Ola Almquist

Stig Nybergs erbjudanden kan man söka i här: [link]http://www.ekeving.se/sjk/sjkf.php[/link]

Jag hittar inte någon bild på 3052, men det finns nog andra som har bilder på detta lok.

M.v.h.
Ola

Ok, fick inte heller någon träff där så förmodligen fanns inga sådana i Stigs samling. Så det är bara att hålla tummarna för andra bilder då.

Bilder på Np 3052

av Kurt G. Möller, Sthlm, Tuesday, January 27, 2009, 21:15 (5539 dagar sedan) @ Lasse M

Är det alltså bilder av loket EFTER ÖJ-tiden du vill ha??

Nilssons Foto i Borgholm tog annars utmärkta bilder av nästan hela lokparken strax innan SJ trädde in. Negativen finns numera hos Borgholms bibliotek.

Bilder på Np 3052

av Lasse M, Tuesday, January 27, 2009, 23:19 (5539 dagar sedan) @ Kurt G. Möller

Är det alltså bilder av loket EFTER ÖJ-tiden du vill ha??

Nilssons Foto i Borgholm tog annars utmärkta bilder av nästan hela lokparken strax innan SJ trädde in. Negativen finns numera hos Borgholms bibliotek.

Jepp, bilder på loket som SJ Np 3052.