angående fototittande ! (Fotografier/bildfrågor)

av chfahlgren, Friday, December 13, 2019, 11:57 (1586 dagar sedan)

Hallå där bästa vänner på forumet.Vill utan att vara för kritisk,vad gäller att titta på alla bilder som man numera kommer åt.Det är för undertecknad bland det bästa jag vet att få söka och titta på fotona.Men när jag nu förtiden går in och tittar på ångloksbilderna,så tycker jag det går långsamt att "bläddra"bland bilderna och när man har "förstorat" en bild ifråga,så tar det långt tid innan man kommer tillbaka till "sidan"man just då tittar på:Då undertecknad använder sig av hemma biblioteket,så har man max 2 timmar per dag och tilfälle.Är det fler av er vänner som upplever det här, som undertecknad eller kan datorena på mitt bibliotek vara en orsak, eller är fortfarande mina kunskaper på det här området för litet.För tiden vill ju liksom bara rusa iväg när man har roligt och bilderna är ofta helt underbara att få ta del av.Ursäkta att det blev en väl lång utläggning.
Tack på förhand med:
Vänliga Forum-Hälsningar från jvm-vän i Falun
CarlHenry Fahlgren.

angående fototittande !

av Thomas Tell, Friday, December 13, 2019, 20:30 (1586 dagar sedan) @ chfahlgren

Öppna bilderna i ny flik så slipper du vänta för att komma tillbaka. Bara att stänga fliken.
/tell

angående fototittande !

av BJ, Saturday, December 14, 2019, 01:29 (1586 dagar sedan) @ Thomas Tell

Bra tipps Thomas.

Provade just detta i DM och det fungerar bra.

Alltså, högerklicka på bilden du vill titta på. i dialogen som då kommer, välj: "öppna i nytt fönster"
Nu kan man zooma osv i denna bild och bara stänga fönstret när man är klar med bilden.
Nu är man tillbaka och kan välja nästa bild man vill se.
BJ

angående fototittande !

av Thomas Tell, Saturday, December 14, 2019, 10:37 (1585 dagar sedan) @ BJ

Bra tipps Thomas.

Provade just detta i DM och det fungerar bra.

Alltså, högerklicka på bilden du vill titta på. i dialogen som då kommer, välj: "öppna i nytt fönster"
Nu kan man zooma osv i denna bild och bara stänga fönstret när man är klar med bilden.
Nu är man tillbaka och kan välja nästa bild man vill se.
BJ

Man kan välja öppna ny flik eller nytt fönster.
Jag brukar välja ny flik och göra det att antal gånger innan jag tittar på dem. Sen betar jag av "bunten" med flikar och fortsätter sedan att välja nya.
/tell

angående fototittande !

av chfahlgren, Saturday, December 14, 2019, 11:14 (1585 dagar sedan) @ chfahlgren

Ett stort TACK till vännerna Thomas Tell Och BJ för tipsen hur man gör på "bildfo-rumet".Med Vänliga Järnvägs-Hälsningar från
CarlHenry Fahlgren,jvm-vän 92 i Falun