Uppladdade bilder (Järnväg allmänt)

av Christer Fredriksson, Sunday, January 12, 2020, 13:58 (1560 dagar sedan)

När jag laddat upp ett antal bilder, hur kan jag sedan i efterhand se vilka bilder jag laddat upp?

Kan man söka bland uppladdade bilder?
Kan man organisera uppladdade bilder?
Kan man ta bort uppladdade bilder?

Jag jämför alltså med den funktionalitet som finnes i Photobucket!

Uppladdade bilder

av danielb987, Sunday, January 12, 2020, 15:26 (1560 dagar sedan) @ Christer Fredriksson

När jag laddat upp ett antal bilder, hur kan jag sedan i efterhand se vilka bilder jag laddat upp?

Kan man söka bland uppladdade bilder?
Kan man organisera uppladdade bilder?
Kan man ta bort uppladdade bilder?

Jag jämför alltså med den funktionalitet som finnes i Photobucket!

Jag tror inte det. MyLittleForum är helt ideellt arbete av i huvudsak tre personer, till skillnad från Photobucket som jag antar är ett kommersiellt företag.

Beträffande sökning så har Google bildsökning. Välj "Bilder" i övre högra hörnet på google.se. Sökning på "t43 site:jvmv2.se" söker bilder på t43 på Järnvägshistoriskt forum. "site:..." anger vilken domän man vill söka på.

Uppladdade bilder - Följande gäller!

av Trafikchefen, Sunday, January 12, 2020, 15:57 (1560 dagar sedan) @ Christer Fredriksson

Bilder som laddas upp får automatiskt ett eget "forumnummer". Den som laddar upp kan inte styra numret som bilden får.
Kontoägaren kan bläddra i sitt "forumbibliotek" och kan även ta bort uppladdade bilder.
Utomstående kan inte på något enkelt sätt söka bland de bilder som finns i respektive "forumbibliotek".
Glöm ovanstående, jag hade lite för bråttom, Det är nedanstående som gäller!

Uppdatering 2020-01-14!
Vi har nu gått igenom funktionen ladda upp bild.
Följande gäller!
Viktigt att veta är att det här "bildarkivet" kan ses av alla användare som är inne på sidan "Ladda upp bild".
I "bildarkivet" ligger alla uppladdade bilder och det är de 10 senast uppladdade som först visas,
Du som enskild användare kan inte radera en bild som ligger i "bildarkivet". (Undantag för forumets Trafikchef/moderatorer)

--
TC [image]

Uppladdade bilder

av Stefan Olsson, Sunday, January 12, 2020, 16:58 (1560 dagar sedan) @ Trafikchefen

Kontoägaren kan bläddra i sitt "forumbibliotek" och kan även ta bort uppladdade bilder.
Utomstående kan inte på något enkelt sätt söka bland de bilder som finns i respektive "forumbibliotek".

Hur bläddrar man i "sitt forumbibliotek"? Jag lyckas bara bläddra bland alla bilder.

Förstår inte vad ett sökandet ska ge? Det är ju som sagt rätt ointressant i och med forumnumreringen, men även om den inte hade skett förstår jag inte vad den skulle vara intressant för. Vi har ju våra egna namn/nr på bilderna innan uppladdning och dom är väl bara intressanta för repektive forumdeltagare...?

Uppladdade bilder

av Christer Fredriksson, Sunday, January 12, 2020, 21:29 (1560 dagar sedan) @ Trafikchefen

Kontoägaren kan bläddra i sitt "forumbibliotek" och kan även ta bort uppladdade bilder.

Hur kan jag ta bort uppladdade bilder?
Hur hittar jag mitt "forumbibliotek"?

Uppladdade bilder - Jag ser andras bilder

av K Lemming, Monday, January 13, 2020, 09:49 (1559 dagar sedan) @ Trafikchefen

Man måste alltså som jag förstår det välja Nytt inlägg (alternativt Svara på inlägg) för att där sen klicka på knappen Ladda. Fönstret som då öppnas innehåller bl.a texten Bläddra uppladdade bilder, där ska man då kunna bläddra bland sina uppladdade bilder.
Jag provade klicka på denna text trots att jag inte laddat upp några bilder, underligt nog fanns där 10 st bilder. Jag kunde även länka dessa bilder till inlägg om jag ville. Hur hänger detta ihop, det innebär ju att jag skulle kunna radera någon annans bilder och det är ju inte bra. Kan ni andra som inte laddat upp några bilder också se bilder när ni klickar på Bläddra uppladdade bilder?

Edit: Efter att nu läst lite nya för mig olästa trådar upptäckte jag att bilderna jag kan se kommer från dessa två trådar:
https://www.jvmv2.se/forum/index.php?id=224835
https://www.jvmv2.se/forum/index.php?id=224850
Dessa är dom två senast tillkomna inläggen med bilder.

Uppladdade bilder - Jag ser andras bilder

av Stig Lagergren, Monday, January 13, 2020, 10:00 (1559 dagar sedan) @ K Lemming

Tycker också det är märkligt. Ser någon egen bild och ca 10 andra.

Uppladdade bilder - Jag ser andras bilder

av Mikael Blom, Monday, January 13, 2020, 12:45 (1559 dagar sedan) @ Stig Lagergren

Tycker också det är märkligt. Ser någon egen bild och ca 10 andra.

Du kan se alla uppladdade bilder i forumet, dvs även sådana som inte visats i något inlägg. I "Bläddra uppladdade bilder" finns i övre högra hörnet en högerpil där man kan bläddra bakåt tio bilder i taget till tidens början om man har tålamod.

Uppladdade bilder - Jag ser andras bilder

av Trafikchefen, Monday, January 13, 2020, 13:04 (1559 dagar sedan) @ Mikael Blom

Vi kollar vidare på detta och återkommer när vi vet mer.

--
TC [image]

Uppladdade bilder - Radera andras bilder

av K Lemming, Monday, January 13, 2020, 17:43 (1559 dagar sedan) @ K Lemming

Kollade nu igen och mina farhågor om att man kan radera andras bilder stämmer inte, hittar inget sätt att radera nån bild om jag nu skulle fått för mig att göra det, eller om man skulle råka göra det av misstag. Kanske kan man bara radera egna bilder, hur ser det ut för er som laddat upp bilder?

Det kan ju på sätt och vis vara trevligt att här kunna scrolla igenom uppladdade bilder men det blir ju jobbigt att hitta sina egna bland alla andras bilder.

Uppladdade bilder - Radera andras bilder

av Christer Fredriksson, Monday, January 13, 2020, 20:42 (1559 dagar sedan) @ K Lemming

Det går inte att radera egna bilder, jag har försökt på olika sätt!

Uppladdade bilder - Radera andras bilder

av Björn Arvidsson, Monday, January 13, 2020, 22:43 (1558 dagar sedan) @ Christer Fredriksson

Det går inte att radera egna bilder, jag har försökt på olika sätt!

Varför radera bilderna du lagt upp? Då blir ju hela tråden du postat bilden i värdelös

Uppladdade bilder - Radera egna bilder

av K Lemming, Monday, January 13, 2020, 23:26 (1558 dagar sedan) @ Björn Arvidsson

Det går inte att radera egna bilder, jag har försökt på olika sätt!


Varför radera bilderna du lagt upp? Då blir ju hela tråden du postat bilden i värdelös

Håller med, men det kan ju hända att man av misstag råkar ladda upp fel bild. Då kan det vara bra att kunna radera bilden om man inte vill den ska ligga uppe till allmänt beskådande.

Uppladdade bilder - Följande gäller!

av Trafikchefen, Tuesday, January 14, 2020, 11:17 (1558 dagar sedan) @ K Lemming

Vi har nu gått igenom funktionen ladda upp bild.
Följande gäller!
Viktigt att veta är att det här "bildarkivet" kan ses av alla användare som är inne på sidan "Ladda upp bild".
I "bildarkivet" ligger alla uppladdade bilder och det är de 10 senast uppladdade som först visas,
Du som enskild användare kan inte radera en bild som ligger i "bildarkivet". (Undantag för forumets Trafikchef/moderatorer)

--
TC [image]