Ur A Erikssons annotationsbok februari 1980 (Järnvägspersonal)

av Staffan Eriksson, Saturday, February 01, 2020, 19:00 (1517 dagar sedan)

februari -80
000/000 ton – tågvikt/bromsvikt
00.00/00.00 = tjänstgörings början\ankomsttid / avgångstid\tjänstgörings slut
/text/ - skrivet i boken, (text) – min kommentar.
Extratåg till Dorotea.

1 feb
tåg 9759
Arvidsjaur 5.14, 110 m, 137/122 ton, bromstal 85, lok T43 223
Sorsele, /75 min sen, 36 ax, 234 m, 525/525 ton
- Storuman 60 min sen

2 feb
tåg 7157
Storuman 9.04, 28 min sen, 24 ax, 150 m, 282/253 ton, bromstal 86, lok T44 266
- Lycksele, (förkortad tur!)

20 feb
vagnuttagning
Storuman, lok T43 211
Långselberget
- Storuman

tåg 7157
Storuman, 15 min sen, 52 ax, 339 m, 738/625 ton, bromstal 82, lok T43 211
Lycksele, 5 min sen/25 min sen, 20.38, 58 ax, 350 m, 760/653 ton,
/koppl T43 221 lokf Lundkvist/möte 37120/
- Vännäs 22.50/23.22

21 feb
pass tåg 3542 Vännäs – Storuman, (brukar ju vara tåg 7156 tillbaka)

22 feb
vagnuttagning
Storuman 9.01/9.30, 16 ax, 104 m, 97/97 ton, bromstal 88, lok T43 223
Vojmån 10.10 – 10.40, 20 ax, 360 ton
- Storuman

25 feb
tåg 37125
Storuman 9.01, 10 min sen 36 ax, 222 m, 230/230 ton, bromstal 87, lok T44 332
(Vanligen används T43 på denna linje)
Vojmån, 10 min sen/40 min sen
Vilhelmina, 35 min sen/30 min sen, 12 ax, 76/76 ton
- Dorotea 25 min sen

tåg 37122
Dorotea, 18 ax, 270/270 ton, bromstal 97, lok T44 332
Vilhelmina, 50 ax, 331 m, 730/440 el 710 ton, bromstal 61
- Storuman

26 feb
vagnuttagning
Storuman, lok T44 332
Långselberget
- Storuman

tåg 7157
Storuman, 24 ax, 156 m, 363/307 ton, bromstal 82, lok T44 332
Lycksele, 60 ax, 390 m, 618/519 ton
- Vännäs

27 feb
tåg 7156
Vännäs 1.13, 54 ax, 338 m, 514/428 ton, bromstal 81, lok T44 332
Lycksele, 42 ax, 262 m, 384/328 ton
- Storuman

total tjänstgöringssträcka --80-02-28; 1 093 875 km