Kalmar-Berga 1967 (Järnväg allmänt)
1967 återstod inte mycket persontrafik på 891-banorna i Småland. Bara på Växjö-Hultsfred-Västervik och Kalmar-Berga gick det att åka rälsbuss. Mellan Kalmar och Berga skulle därtill persontrafiken upphöra vid årets slut.
Kalmar västra. Fram till 1965 anslöt banan från Torsås här.
Förlösa.
Söder om Läckeby fanns en vägkorsning (nuvarande väg 125) med grindar och vägvakt. Fortfarande så gällde vänstertrafik men anpassning hade gjorts för den högertrafik som skulle komma några veckor senare.
Högsby.
Berga. Postkupén var indragen men postsläpvagnen användes fortfarande.
På bangården i Berga fanns denna anordning för tankning.
Z4p 248 stod avställd i Kalmar. Beställd av GJ och levererad till Gotland med SJ-beteckning några månader före GJs införlivande i SJ.
Bgv 818/Tjv 627173 (BFop 845 - MÖJ CFo 202 - VSBJ Deva-motorvagn).
Bgv 599/Bgv 809 (BCop 813 - NVHJ BCo 6).
Gsp 300367 (LSSJ Gä 461).