Det har hänt allt oftare (Forumet)

av Sune Nylén, Wednesday, July 22, 2020, 08:29 (1367 dagar sedan)

på sista tiden att jag måste logga in för att komma in på forumet. Trots att jag varje gång fyller i rutan om att jag skall loggas in automatiskt, så dyker rutan varje gång upp okryssad . Vadan detta:-( ;-)

Det har hänt allt oftare

av Thomas Montgomery, Wednesday, July 22, 2020, 09:41 (1367 dagar sedan) @ Sune Nylén

Me too.....

Det har hänt allt oftare

av Villospår, Wednesday, July 22, 2020, 11:44 (1367 dagar sedan) @ Sune Nylén

Pröva att rensa kakan för jmv2.se

Det har hänt allt oftare

av Sune Nylén, Wednesday, July 22, 2020, 19:52 (1367 dagar sedan) @ Villospår

Hände precis nu när jag skulle fråga; Hur "rensar jag kakan"

Det har hänt allt oftare

av Torbjorn_Forsman, Wednesday, July 22, 2020, 21:24 (1366 dagar sedan) @ Sune Nylén

Hände precis nu när jag skulle fråga; Hur "rensar jag kakan"

Det beror på vilken webläsare och vilket operativsystem du har.
Som exempel kan vi ta svensk Firefox för Ubuntu, som jag använder just nu, men det brukar gå till på liknande sätt även i andra miljöer:
Öppna Firefox-menyn (klicka på ikonen med tre horisontella streck uppe längst till höger).
Klicka Inställningar. Då får du upp en ny flik i webläsaren. Till vänster står det "Sekretess & säkerhet". Klicka där. Scrolla ner tills du hittar "Kakor och webbplatsdata". Där kan du välja två alternativ. Antingen "Rensa data" om du vill ta bort alla sparade cookies på en gång, eller "Hantera data", om du vill välja vilka siters cookies du ska ta bort.

Det har hänt allt oftare

av Sune Nylén, Wednesday, July 22, 2020, 21:47 (1366 dagar sedan) @ Torbjorn_Forsman

Tack Torbjörn. Det får bli morgondagens pensum:-)

Det har hänt allt oftare.Spara aldrig inloggningar!

av Merlin, Wednesday, July 22, 2020, 22:21 (1366 dagar sedan) @ Sune Nylén

på sista tiden att jag måste logga in för att komma in på forumet. Trots att jag varje gång fyller i rutan om att jag skall loggas in automatiskt, så dyker rutan varje gång upp okryssad . Vadan detta:-( ;-)

Jag använder Firefox och har ställt in den på automatisk radering av historik.
Då raderas all historik och inloggningar.
Och då kan andra som använder datorn inte gå in på sidor där du har automatisk inlogging utan man måste skriva lösenord och inte heller se vilka sidor du har varit på.

Eller om datorn blir stulen.