UP 616 ännu mer detaljer (Fordon: lok)

av morrgan, Thursday, February 12, 2009, 18:14 (5544 dagar sedan)

Injektorerna sitter utanpå pannan utomhus liksom alla vattenrör, hur undvek man frysning när det är kallt.
Matarledningen går uppåt till backventilen så den tömmer nog sig själv genom spillröret.
Men hur hanterade man vattenledningen från tendern ?

[img] http://i161.photobucket.com/albums/t238/morrgans/Union%20Pacific/UP616-pyle.jpg [/img]

[img] http://i161.photobucket.com/albums/t238/morrgans/Union%20Pacific/UP616-injektor2.jpg [/img]

[img] http://i161.photobucket.com/albums/t238/morrgans/Union%20Pacific/UP616-sakerhetsventil.jpg [/img]

[img] http://i161.photobucket.com/albums/t238/morrgans/Union%20Pacific/UP616-injektor-left.jpg [/img]

Alla amerikanska lok har ringverk även de modernaste dieselloken, det är ett lagkrav. Så innan ett lok skall röra sig överhuvudtaget så skall man börja ringa i klockan för att varna.

[img] http://i161.photobucket.com/albums/t238/morrgans/Union%20Pacific/UP616-ringverk.jpg [/img]

morrgan